>23.11.08 Kerala Kochin…İlk Hindistan…

>

Kochin – Backwaters Boat Trip :

sıcak ve nemli bir gün, kişi başı 17 tl’ye tüm gün kanallarda bot turu ve hint yemeği thali menüsü, harika fotoğraflar ve sessizlik…Hintlilerin su kenarındaki yaşamlarından bir kesit sunuyor. Az sonra yağmur sessizliği bozdu ve nem daha da arttı…Sıcak 🙂


Amazing place…gercekten de incredible india denen durum…

Ben Kochin havaallanindan cikinca ciddi bir şok yasadim…
sicak, kalabalik, rengarenk giyimli simsiyah tenli hintli kadınlar, soldan akan bol kornali trafik gece ve de kalacak yerimiz olmadan bir taxiye binip ernakulam denen eminonu vari yollardan gecmek urkuttu’ ama macera maceradir…Tek parça halinde bu trafikten çıkılır mı ? Nereye gidiyoruz ? Hindistan bu mu ? Bu ne gürültü…

Bulduğumuz ilk mekanda konakladik tabi oldukca ucuza, elimizdeki kitapta ismi vardı, rasgele onu seçiverdik…Elektrikler bolbol kesiliyor 20:00 – 20:30 arası kesik mesela…Telefon arıyorum, babama ulaşmak için, karanlık ve pis sokaklardayız, jeneratör seslerinden bir şey duyulmuyor zaten…Jetonlu çoook eski bir telefon ile yanımda jenaratör, İstanbulu arıyorum, umut vermiyorum ama babam ahizenin ucunda işte…Çok acaip bir durum, zaman farkı, ben artık gecedeyim, o ise gündüzde…Hindistanın een ucunda bir yerlerdeyim, 1 milyar insanın arasında…

Güneyde yemekler ise bence super ama bazilari fazladan aci…bugun mesela sokakta taze coconut ictik superdi…

ve de tabii aksamustu birasi…Saltn Pepper’da bira çay kupasında geliyor, çünkü yasak 🙂
Dün gece bir kilise duasina gittik’ cok neselilar rengarenkler hintliler’ dua muzikleri bile inanilmaz geliyor kulaga ‘ hicbirsey anlamasak da…Ayağa kalkıldı eller sallandı, yere oturuldu, şarkılar söylendi…
Dünkü kayik gezimiz (Backwaters Tour) enfesti…korkunc tropik ve buyulu br mekan Kerala…Hindistanın tüm güney ucu inanılmaz yağmur alan bereketli topraklar, Her yer palmiye ve hin distancevizi ağacı…
Hatta sessizliği bozan fransiz turist teyzelere sefa lutfen susunuz’ zira sessizligi dinlemek istiyorum dedi ki hepimiz bunda hem fikirdik 🙂
turist hep turist tabii…

ilk izlenimler : Ben kilik kiyafet pesindeyim’ kadinlar acaip renkli ve değisik giyiniyor’ genelde hepsi ayni ama bence cok acaip’ almak istiorum ama bu kiyafetler turistik bolgede olduumuzdan mi bilinmez pek bi pahali gelio..
.Sonradan anladım ki güney hindistan çok pahalıymış…Herşey Kuzeyden gelmekte…

Kochin değisik kokulu ve değisik sicak bir yer’ yagmuru bile pek bi ılık kasımda olmamıza rağmen ama genelde coook nemli…Ağustos gibi bir ayda burada bulunulması imkansız hale geliyor olmalı, zira hamamdan farkı olmadığını düşünüyorum.

Neme alismak kolay değil, hele de Türkiye’de kış başlıyorken tekrardan yaz ortasına düşmek ve saclarim kivircik artik 🙂

maceralar bizi bekliyor

aksama kathakali center’da tabla ve sitar konseri var ona bakmayi umuyoruz

NAMASTE…

Leave a Reply

