>Faldapur – Ajanta

11 ocak 2009 – Faldapur- Ajanta :
İnanilmaz bir gun, pekçok işaretle dolu sanki…Gece balkondan görünen kocaman kıpkırmızı Dolunayın batışı ve ardından Sabah 6’da yanimizdaki tapinaktan yuksek sesli dua sesli ile zipliyoruz…bu yorgunlukla şaka gibi bir uyanis…ardindan camimiza gelen 10larca kargadan kacan baykus (puhu kuşu)…gozlerimin icine bakiyor adeta’ buyuk avci…gozleri kafatasının ön kısmında’ insan gibi…Heryere tuvalet yapan hintliler de 2. bir şok oluyor balkona çıktığımda…ellerinde su dolu maşrapaları her yerdeler, kadınlar bu tarafta, erkekler yolun diğer kısmında…oldukça rahatlar, muhabbet ede ede işlerini görüyorlar 🙂 ilk kez böylesi bir durumla karşıkarşıyayım…Evlerinde tuvalet olmadığını işte şimdi anlıyorum…o zaman su da yok, musluk da yok, duş ve tuvalet de yok…o zaman ne var ve nasıl…İşte gerçek hayat. Hep merak ettiğim hep görmek ve yaşamak istediğim o “an”dayım…Bana öğretilen klişe şehir hayatının tırnak içlerinin tamamen dışında, titiz ve temiz ve “mecburi” hayat kısıtlamalarının ardındayım…Şimdi bizim kendi sanrımız “FLATLAND”in dışındayım işte 🙂

(not : eğer Türkiyede YouTube çalışabilse idi, Dr. Quantum Flatlandi izlemenizi tavsiye ederdim :))
Hava güneşli ılık…Etraf ovalar çimenler…Kahvaltı etmek istesek de patatesli gözlememsi bir yemek olan Aloo Pratha baya bir acı…Çay ise çok fazla şekerli ve süt mideme hiç iyi gelmiyor, çok yağlı.
Kahvaltıdan hemen sonra ingilizce bilmeyen Rickshaw sürücüsü ile yeni bir oda bulmak için harekete geçiyoruz, köye götüryor bizi…İnanılmaz kareler var…Çocuklar her yerimizi sarıyor, bir müslüman köyü, amcalar domuzlar ve bol çöp…Bu nasıl bir pislik derken elimizdeki fotoğrafları dvd ye yazmak istiyoruz, imkansız görünen bir istek olsa da bir internet cafe var, sahibi geliyor 15 dakka içinde, ama dvd de yok yazıcı da 🙂 neyse ki flash belleğimiz var 🙂 bu işi de halledip tuvaleti alafranga’ televizyonlu balkonlu ve daha ucuz daha seker bir oda bulup taşınıyoruz…Padmapani Park Otel ve bütün adamlar bana bakıyor gene sürekli…
Gene de cok mutluyuz 🙂

AJANTA CAVES (MAĞARALAR) :
Hemen o gun Ajanta magaralarina gidiyoruz’ zira pazartesi (yarın) kapaliymis…
Ajanta Elloradan daha ufak ama gene de cok buyuk ve gorkemli…hele de son magarada agzim acik kaliyor’ gercekten mukemmel…budist tapinaklarini ziyarete gelen bir cok japon var’ buddhanin gozlerinin icine bakip sessizlik icinde meditasyon yapmak gerek ama hindistan ve sessizlik adeta bir tezat…bol bol tas saticilari var’ dogal tas satiyorlar …