>HİNDİSTANIM – GİRİŞ…ÖN BİLGİLER…

 

Yazardan ön bilgiler…
Aklında”git”mek varsa, hiç durmasın…
Herkesin hayalleri vardır, benimkilerde de kendimi bildim bileli hep uzak ülkelere gitmek var.
Özellikle de Asya’da buluyorum kendimi rüyalarımda, bu kocaman kıtanın gizemi, benim oralardan bir şeyler tarafından çağırıldığım hissi, artık bir yerden başlamamı zorunda kılmıştı.
Avrupa seyahatlerinde almadığım tadı ve görmem gerekenleri görmek üzere gitmeye karar verdim ve ilk durak olarak Hindistan’ seçtik.
Bu ülkenin hem geniş ve görülmeye değer toprakları, hem çok kültürlü ve geçmişe dayanan tarihi yapısı hem de gezginler için uygun seçenekler sunması sebebi ile doğu maceramıza buradan başlamış bulunduk.
Burası denilen gibi yüreksizlerin gidebileceği bir yer olmayabilir, sık sık sorunlarla karşılaşılabilir, yemek ve genel hint yaşam tarzı pek çok kişiye uymayabilir.
Türkiye’de de gitmeden önce Hindistan’a karşı bir önyargı olduğunu gördüm, yaptığım araştırmalarda pis ve kalabalık bir ülke olduğu, gitmeden önce mutlaka birçok aşı yaptırmamın gerektiği, gidilecek onca yer varken neden orayı seçtiğim gibi pek çok soru ve sorun ile karşılaştım.
Dünyada nasıl koşullarda ve nerelerde insanların yaşama devam ettiğini gözlerimle görmem gerektiği, bana öğretilen standart bilgiler ve yapılması gerekenlerin dışında da koca bir dünya olduğunu ve içimdeki sesin git dediğini biliyordum.
20 kasım gününe aldığımız Sharjah (UAE) aktarmalı biletimizle, yanımda sevdiğim kişiyle, kapattık kulaklarımızı herkese, aldık sırt çantamızı , bildiğimiz yöne, bilmediğimiz yerlere heyecanlı maceramıza başladık.
İşte bu kitapçık bizim penceremizden çizdiğimiz rotamızın, bilinmeyenin kısa öyküsüdür.
Başka diyarlara gitmek isteyen, giden ve oralarda bizim izimizde olanlara da bir katkı, bir yol göstericidir aynı zamanda.

Leave a Reply

