>OM SAI RAM – GERÇEK HİNDİSTAN – PUNE, HİNT TOPRAKLARINA YOLCULUK

>09 ocak 2009          3. ayımızda…

MAHARASTRA – PUNE (POONA)
Maharastra eyaleti 96.8 milyonluk nüfusa ve 307.713  km²’lik  yüzölçümüne sahiptir ve başkenti Mumbai (Bombay)dir.

Goa – Arambol’den ayın 7’sinde güzel bir akşamüstü kızıllığı ve Hindistan cevizi ağaçları  eşliğinde “Paulo Travels” Sleeper 3a ve 3b yataklı otobüsü ile Mapusa‘dan ayrıldık…
Çok özleyeceğim bu tropik cenneti 🙂
Tropik tropik tatilimizi yaptık, güneyden Goaya dek geldik 1 ay da geçirdik bu güzel yerde…Yeni bir yıl, yeni yollar yapmak lazım. Hindistanın derinliklerine zorlu ve büyük maceraya daha yeni başlıyoruz. Sadece GOA ya gelen Hindistana gittim demesin. Goa sadece türkiyenin Bodrumu adeta…bunun daha iç kesimleri, kuzeyi, çölleri, dağları, yolları, kaosu var…Hayat görmeye değer.
otobüslerde…
 İşte gene yollar ve asıl Hindistan başlıyor, yeniden…
Bozuk sallantılı yollar, bol gürültülü eski bir otobüs, koltukların üstündeki yataklı yerimizde gene tıngır mıngır yuvarlanıyoruz bilinmeyenlere doğru.Yanımızda Mapusa pazarından aldığımız mis kokulu muzların kokusu, yolumuzun sonu Puna (Poone).
500 km yolu 12 saat civarında aştık.  Bol bol uyuyup, uyandıkça da  yolları seyrettik. Sürekli patlayan bir sol arka tekerleğimiz vardı, yerli yersiz bilmediğimiz kentlerde hiçbir açıklama yapmadan otobüs duruyor, millet de sigara içmek için bunu bahane olarak kullanıyordu. Sorun ne dediğimizde sorun yok cevabı alıp beklemeye koyuluyorduk. Bu böyle 3-4  kez tekrarlandı, sanıyorum birçok kez şişirildi, değişti, bir şeyler oldu o tekerlek.
PUNE (POONA) :
Hindistan‘ın Maharastra eyaletinde Mumbai‘den sonra ikinci büyük şehiridir. 2001 yılı verilerine göre 4.5 milyon nufüsu vardır, Mumbai’den 120 km uzakta ve 560 m deniz seviyesinden yüksektedir.
Mumbai’nin kalabalığına girmek istemeyenler için alternatif bir durak olarak da kullanılıyor. Bizim gittiğimiz dönem Mumbai için terör saldırılarının olduğu dönem olduğundan, girmek istemedik.Yolumuz Pune karmaşasına dahil oldu.
Şehrin dışı bataklık ve derme çatma çadır-barakalardan oluşuyor, birçok evsiz sokaklarda uyuyor. Bu şehirlere girip, çıkarken insanların nasıl da zor koşullarda olduğunu görebiliyorsunuz. Birileri oldukça rahat yaşarken, diğer büyük bir kesim ise on derece derin bir yokluk içinde mücadele veriyor.
Hayat bazen gerçekten çok acımasız, anlaşılıyor gözlerinden…
Hayat güneş dogmadan başlıyo,’ belki de bitmiyor zaten…
 Bizi alan Rickshaw sürücüsü kızıl saçlı bir Hintli ve  bizi kazıkladıktan sonra öğreniyoruz ki Müslüman. Buralarda Türk diyince hemen din soruluyor ve Müslüman iseler bir seviniyorlar, hemen ülkemizin nasıl bir yer olduğunu ve ekonomik durumla ilgili sorular sıralanıyor. Maalesef ki, bizi kazıklamış olduğu için bizi utanıyor kendinden. Bu rickshawların taksimetresi olmadığından veya var ise turistler için hepğ bozuk olduğundan, her seferinde 10larca katı para talep edebiliyorlar. Biz güneyden geldiğimizden hangi mesafede kaç para ödendiğini öğrendiğimizden bu yüksek rakamları ödememekte ısrarcıyız.
Pune genelinde gezdiğimiz otellere bakarsak ücretler diğer yerlere oranla yüksek.
Elite Delux Otel’de temiz, bembeyaz ve sıcak suyu ve televizyonu olan bir  odaya yerleşip şehri geziyoruz tüm gün.
 “German Bakery” nin harika masala chai (çay) var, bol zencefilli, güzel bir çayın tadını özlemişim, yanında da harika kahvaltılıklar bizi kendimize getiriyor. Bol yürüyüş, keşmekeş trafik derken, Hint yemeklerine dalıyoruz tekrardan.

Pune esnaf Lokantası
Kashmiri soslu meyveli sebzeli ve yemişli yemek ve soslar…tabiki acı 🙂

Yollarda peşimize bu sefer de ellerinde bir çiçekle dolaşan büyücü adamlar takılıyor. Ellerindekini uzatıp, büyü görmek ister misin diye soruyorlar gülümseyerek.
Osho Meditasyon okulu (osho international meditation resort) bu şehirde  olduğundan oldukça turistik bir yer aynı zamanda.
Okul, harika  bir yerde, ağaçlıklı sakin bir yürüyüş yolundan gidiliyor. Burası Ashram‘dan öte bir meditation Resort gerçekten. Bordo cübbeli öğrenciler geziyor her yerde, sokaklarda giysiler terlikler satılıyor tek renk : Bordo.
Buraya dünyanın her yerinden ziyaretçiler çok çeşitli meditasyon yöntemlerini öğrenmek için geliyorlar. İçeri gezmek için bile olsa giriş randevulu ve ücretli.
 Bu sebepten ve ashram mantığından uzakta olduğu için içeri girmiyoruz.
ASHRAM : Aşram
antik Hindistan’da orman içinde ya da dağda, bilgelerin dünyanın telaşından uzak, huzur içinde yaşadıkları yerlere verilen Sanskritçe bir addır. Bu yerler inzivaya çekilmek için kullanıldığı kadar eğitim için de kullanılır. Dolayısıyla aynı sözcük guru ve öğrencilerinin yaşadığı ve ustalarının öğretilerini izledikleri yerler için de kullanılır. Ancak bu durumda genellikle gurukula adı kullanılır. Bu kelime, üstat anlamına gelen guru ile gurunun biyolojik ailesi ve öğrenci grubunu kapsayacak biçimde aile anlamına gelen kula kelimelerinden oluşur.Aşramlar Hindistan’da en azından MÖ 4000 yılından beri varolmuşlardır.
Alıntıdır.
——————————————————
Bugün hindistan’da her yerde ashramlar mevcut ve buradaki eğitimlere katılabilir, bedava karın tokluğuna yaşayıp, oranın kurallarını benimseyerek kendi iç seyahatinize doğru yola çıkabilirsiniz.
Akşama doğru gezintimizde yemek yiyecek bir yer ararken,  ara sokaklarda kaybolup kenar mahallelerde buluyoruz kendimizi. Yolun sonu çıkmaz ve bir tapınak çıkıyor karşımıza. Bol çocuk bol gürültü ve her yerde dolaşan sakin  inekler, telaşlı  keçiler, meraklı köpekler ve  bol çöp.
Bize uzaylı gibi bakıyorlar, çocuklar etrafımızı sarmalıyor, herkes  fotoğraf çektirmeye bayılıyor. Ama sevmek isteyince kaçıyorlar. gülüşleri harika, büyük bir gururla tapınağı açıyorlar ve içeriden dev GANESH bizi selamlıyor.
sesler…
renkler…
sadece rastlantısal olarak inanılmaz bir yerdeyiz, bu “an”da. Belki hiç bir daha gitmeyeceğim yerlerde, onların içinde bir yerlerde olmak…
Ertesi sabah tekrar bir otobüs yolculuğuna çıkacağımızdan, otelde dinlenmeye çekiliyoruz erkenden.
Ayrıca gezilen yerlerde , televizyonu olan odalarda hint kanallarında gezinip, filmler ve klipler izlemek, bu kültürü yakından tanımaya fırsat tanıyor.