>PUNE – AURANGABAD…DAHA DA DERİNE İNELİM…

10 ocak 2009

PUNEden AURANGABADa Hindistanın derinliklerine seyahate devam…

yol manzaraları…
uyumak istiyoruuuuz
mercimekli patatesli acılı hint börekleri

Sabah 7′ de Pune’dan Aurangabad’a yola çıkıyoruz ve birkaç saatlik beklemenin ardından yoldayız. Yol 5 saat sürüyor, otobüsten  karmakarışık Aurangabad’in göbeğine iniyoruz.Şimdi hatırlıyorum da yorgunluk ve karmaşa, biraz da endişe…nerede konaklanacak bilmiyoruz, herkes peşimizde hintçe bir şeyler anlatıyor…çantalarımız da ağırlaşmış sanki, fotoğraf makineme yapışmışım sıkısıkı…ne kalabalık ne gürültülü…pis bir de buralar yahu 🙂

herkes erkek mi ? bana mı bakıyorlar 🙂

Trafik kaotik, gürültülü ve hava oldukça sıcak. Gaz satışı kısıtlı ve inanılmaz bir kuyruk var benzincilerde. Temiz bir otel bulup kendimizi etrafı gezmek üzere sokağa atıyoruz, ki her yer kapalı,  1 ile 4 arası öğlen sıcağında tatil zamanı onlar için. Elektrik de yok zaten, sonunda bir esnaf lokantasında bir şeyler buluyoruz, anladığımız kadarı ile sebzelerden ve thali yiyoruz, bildiğiniz esnaf lokantası, tek turist yok etrafta…elle yeniyor yemekler, erkek genelde etraf hep…garip bir gün mü yoksa burası hep garip mi zaten…ya da garip olan biz miyiz ? sanmam herşey normalinde aslında, ritminde…çıkışta uzuuun kuyruk oluşturmuş  bir rickshaw ile anlaşıp, şehir turuna çıkıyoruz. Sürücünün bilmemkaç çocuğundan birisi de yanımızda, bizle geliyor, bizi izliyor…gaz kuyruğunda geçen 1 saatten sonra nihayet karmaşık trafikteyiz…gazdan egsozdan yüzümü sürekli kapatmaya çalışıyorum…herkes de öyle yapıyor…demek ki örtünmenin de bir sebebi var 🙂

AURANGABAD:

Maharastra eyaletinde Moğol hükümdar Aurangzeb tarafından yapılan bir şehirdir ve nüfusu
872.667dir. Şehrin etrafında son derece turistik mağara kalıntıları bulunmaktadır. 1983’ten beri Dünya miras listesinde yer alan Ellora ve Ajanta mağaraları da bu bölgeye yakındır.

Bibi Ka Maqbara (baby taj)

Öncelikle sürücümüz muhabbet ederek bize şehri gezdirmeye başladı, ilk durak burası oldu.
Burası büyük Moğol  hükümdarı  Aurangzeb’in oğlu Azam Şah tarafından 17. yy. sonlarında annesinin hatırasına inşa edilmiştir. Heybetli bir anıt ve aynı zamanda da bir Müslüman anıt mezarı, bir mozoledir. Taj mahal gibi bir aşk abidesidir.
Fakat gerçek Taj Mahal’e olan benzerliğinden dolayı, başarılı bir mimari yapı olmasına ve ilgi görmesine  karşın, geri planda kalmıştır.

AURANGABAD MAĞARALARI :

Küçük Taj’ın 2 km gerisinde bir tepede konumlanmış 6. ve 7. yy’larda inşa edilmiş mağaralardır. Burada 12 adet Budist mağarası , heykel ve oymalar ile duvar resimleri de bulunmaktadır.
Bizi girişe bırakan sürücü ile oğlunu ardımızda bırakıp gişeye yöneliyoruz, tüm turistlere giriş ücreti Hintlilere olduğundan oldukça yüksek. İçeride tırmanış rampası ve basamaklarla arkamızda aurangabad manzarası, mağaraları geziyoruz.