Hindistanda Çocuk Olmak…her hayat bir hikaye

Her gittiğim ülkede pekçok şey ilgimi çeker ama konu Uzakdoğu olunca hele de Hindistan, cidden fakirlik ve özellikle de çocuklar gözünüze batıyor. Heryerde ama heryerde minik minik çocuklar bebekler bebekli kadınlar var yardım dilenen. Hindistanın ortalarına derinliklerine köylerine girerseniz hele…duygusal bir yapınız var ise yıpranabilirsiniz yada halinşze şükredersiniz.

Nasıl şartlarda yaşadıklarına şahit oluyorsunuz. Ben oldum olası yaşadığım fanustan çıkarak dünyayı tanımak istedim ve bu emelime ulaştım kısmen de olsa.

o insanların tek göz odada susuz, tuvalet olmadan yaşadıklarına tanık oldum, gene de güleryüzlülerdi…çoluk çocuk hayata bırakmışlardı kendilerini.


Udaipurda 2 kardeş…istedikleri tabiiki bir çay parası…

Pushkarlı genç bir çingene kız, sesi dillere destan, youtube’da bile videoları var, babası ve amcasıyla para için gezip şarkılar söylüyor ve halhal satıyor…dinledim, fotoğrafını çektim, çay ısmarladım ve halhal aldım 🙂

Pushkarın arka sokaklarında evler var sıra sıra…kanalizasyonları yok orada evlerin, çocuklar okuldan dönerken beni gördüler bir coşku…enerjileri o günkü gibi taze o “an”da…şimdi neredeler, ne yapıyorlar ? aynı sokaktalar, inekler ve kokular içinde ama mutlular…benim gibi turistlere koşup kalem silgi defter istiyorlar…bazen de çikolata ya da ciklet…çünkü onlar çocuk ve dünyaları sadece o kadar.

Udaipurda kaldığımız otelin yanıbaşındaki evcik…kadınlar kapının önünde yerde yemek hazırlar, bulaşık yokar elde…hemen ilerideki kuyudan su taşırlar çünkü bir sistem yok evlerine su getiren…

bebeler ise kapının önünde bakınıyorlar sakince, oynuyorlar ve takılıyorlar…

Udaipur’da köprünün üstünde dilenen bir kadının kızı…3 çocuklu, evi yanmış anlattığı kadarı ile ve tabiki eşi işsiz…hindistan o kadar kalabalık ki, iş güç, hele de kast sistemi dolayısıyla ten renginiz oldukça koyu ise…asla iş bulamayabilir ve ölebilirsiniz. Hayat keskin ve gerçek.

Faldapur köyünde çocuk olmak biraz daha zor göründü bana, kurak bir yer, çok az turist alıyor, su gene yok, herkeste bir kova, su kuyruğunda çeşmede…Domuzlar inekler ve maymunlar cirit atıyor her yerde. Bu kızlar ise ne tatlı gülüyorlardı 🙂 habersiz herşeyden

Udaipurda maymun tanrı Hanuman kılığında para toplamak isteyen velet :)))

Tanrı Shivanın doğumgünü kutlama töreninden çocuk manzaraları 🙂

Kapitalizm ve batı merkezli sistemin derinliklerinde bakın neler gizli. bizler güzel evlerimize bir boy büyük bir lcd ekran için çalışaduralım, bazıları sadece akşam yiyeceği bir öğünün derdinde…yarın ise, kader.

hintliler dinleri yüzünden de rahatlar, iyi bir insan olurlarsa reankarne olup, daha iyi şartlarda yaşarlar. amaç ruhu bu döngüden kurtarmak.

pushkar sokaklarında…

faldapur köyünde…

Pushkar

Leave a Reply

