RAJASTHAN BÜYÜSÜ – JAIPUR – yol notlarım

RAJASTHAN BÜYÜSÜ

25 ocak – Gülegüle Agra…merhaba yollar

Jaipur’a…

Pembe şehir Jaipur ve en merak edilen yer Rajasthan eyaleti…

Rajasthan, nam-ı diğer Rajaların diyarı, kralların mekanı, büyülü eyalet…

Sabah 6’da Sakura Hotelin önünden otobüsümüze biniyoruz, hava ılık, tatlı güneşli, otobüs temiz ve rahat, ama yol boyu şöförün bomboş trafikte bile 2 saniyede bir kornaya basması bir süre sonra çekilmez bir hal almaya başlıyor. Kulaklık takaran geçici çözümlere gidiyoruz mecburen, pamuk ya da peçeteden de kulak tıkacı yapmak olası.

Mola yerleri hoş, Rajasthan baya keyifli görünüyor. İnsanlar değişti, yolların kenarlarında rengarenk kıyafetli kadınlar görünür oldu artık. Kollarında takıları, fosforlu renkteki kıyafetleri ve güzellikleri ile göz kamaştırıyorlar. Erkekler renkli sarıklar ve beyaz kıyafeti ile oldukça değişik. Çöl diyarı burası, bu eyaletin batısı Pakistan, çöller ve sarp dağlarla kaplı. Hayat çölde çok zor olmalı, kıyafetlerinin rengi çöl koşullarından olsa gerek. Bir de aynalar var kıyafetlerinde, güneşi yansıtıp pırıl pırıl parlıyorlar.

baba chi 🙂

Rajasthan, Hindistanın en büyük eyaleti, büyük hint çölü Thar da bu eyalatte, pakistan sınırınca uzanmakta. Yüzölçümü  342,269 km² olan bu eyalette,

Jaipur bu eyaletin başkenti, bizim ilk durağımız. Aynı zamanda Rajasthan gerçekten Hindistan’ın en çok turist olan bölgelerinden. Delhi ve Jaipur’da bulunan uluslararası havaalanları sayesinde bu bölgeye her gün pek çok turist geliyor ve büyük turlar ile baştan başa dolaşıyorlar sezonda. Buraların sezonu kasım ila mart arasında sürmekte.

pembe şehir – jaipur

Rajasthan, topraklarında çok fazla kültürel miras ve tarihi yapı barındırmakta, ayrıca dünyaca ödüllü pek çok büyük ve lüks otele ev sahipliği yapmakta.

Bu eyaletin başlıca turist çeken yerleri de, pembe şehir Jaipur,mavi şehir Jodhpur, çöl şehri Jaisalmer, beyaz şehir Udaipur ve kutsal şehir Pushkar. Pushkar aşık olunası bir şehir aynı zamanda.

Güney Rajasthan’da iki adet kaplan görülebilecek ulusal park mevcut : Ranthambore ve Sariska. Aynı Zamanda çok Keoladeo kuş cenneti de Bharatpur yakınlarında bulunmakta.

JAIPUR

Rajasthan’ın başkenti.

2 seyahatimizde toplamda 3 kez bulunduğumuz pembe şehir…huyunu suyunu, tadını tuzunu, taşını toprağını biliriz 🙂

Yoldayız, 6 saatte Pembe surları görünüyor şehrin. İçinden geçiyoruz, bu şehir bir özel ama bir garip gibi geliyor bana. Çok güzel bir his var içimde buralara ait. Tanıdık ama farklı, buralar diğer Hindistan bölgelerinden ayrılıyor. Pembe binalar sıra sıra, çarşı kalabalık, alışverişin ve taş satıcılarının cenneti burası. Büyük bir şehir, tabi kalabalığı da korna sesi de bol. Bir Hollandalı ile tanışarak yola devam ediyoruz, otobüsten indiğimizde hemen bir rickshaw bizi kapıyor. Küçük yerlerde daha kolay onları atlatmak, ama burada çeteler sanki. Gandhi Nagar tren istasyonuna yakın oldukça temiz ve yeni bir otele yerleşiyoruz, Crown Hotel, ancak hem biraz merkeze uzak, hem de fiyatı tuzlu, zira aylarca geziyorsanız bir noktada hesap yapmanız gerekebilir ve beklentilerinizi alçaltıp ortama ayak uydurarak rahat bir macera yaşanabilir.

Diğer oteller ve pansiyonlar nedense dolu, bir şekilde bayram ya da resmi tatil olduğundan ve fiyatları oldukça da yüksek. Çok turist olunca fiyatlar değişiyor ister istemez.

Akşam hemen şehir turuna çıkıyoruz, alışveriş merkezleri, ışıltılı caddeler, bir bakıma İstanbul sokakları gibi, alışveriş, tüketim, hızlı hayat ve sokak çocukları. İlk kez hindistanda zenginlerin olduğu bölgelerdeyiz, her marka kıyafetin olduğu büyük alışveriş merkezinde yok yok, soluğu elektronikçilerde alıyoruz, fiyatlar makul, vergiler düşük hemen anlıyoruz. Harika. Rengarenk tafta saree giymiş kadınlar süslü püslü dolaşıyor…

Ve beklenen an Karşımızda McDonalds, çok yakınımızda…Uzun zamandır böyle sevinmemiş olabilirim, gerçek yemek gerçek et diyerek sevinç çığlıkları ile koşuyoruz…Hayallerim sadece tavuk eti olduğunu duyunca biraz yıkılsa da önemi yok ama nedense işte Hindistan’da ilk kez bu yemek sonucunda zehirleneceğiz ileriki günlerde, henüz bunu bilmeden afiyetle tanıdık fast foodlarımızı yiyiveriyoruz. Mutlu mesut yorgun ama tatlı ve de acısız yemek yiyebilmenin hazzı ile tok bir şekilde yeni evimize yollanıyoruz.

Sonradan yenen tavuktan zehirleneceğimizi bilemezdik oysa :))) serumluk olmadık ama ben baya bi yattım 2 gün, halsiz kaldım, bu hindistanda 2. zehirlenmemdi ilk seyahatte, 4 ay boyunca. Gene iyiyiz.

Sonradan Jipurda bir guesthouse buluyoruz, EVERGREEN. Hiç de fena değil, temizce ve fiyatı uygun…Bir sonraki sene de buraya geliyoruz hatta dosdoğru. Bir de birsonraki sene geldiğimizde bulmak üzere kaldığımız odada bir anı bırakıyoruz ve ertesi sene gelir gelmez hemen onu kontrol ediyoruz…

Bingooo….hala orada duruyor. Hindistanda hiçbirşey kaybolmaz, en fazla yer değiştirir 🙂

Yolda birçok kişi ile tanışıyorux, turistik yerleri bir bir geziyoruz, bolbol da bisikletli gezgin görüyoruz, baya büyük efor, şaşırıyorum ve takdir ediyorum