Babadağdan Kelebekler Vadisine Yamaç paraşütü ile düşmek

ben ve hocam Ali

Dün sualtında balıkları izlerken geldi aklıma, güzelmi güzel bi blogum var, dalıyorum, yüzüyorum, uçuyorum bazen de…neden hiç yazmamışım, vakit bulamadım demek ki…Bu aralar vaktim bol, yazasım geldi

paraşütten vadinin görünüşü

Bundan birkaç sene evvelinde Kelebekler Vadisinde yaşarken, güzel bir sezonsonu çok heveslendik yamaç paraşütüne. Tüm sezon yerli-yabancı pekçok turist vadiye inmişti paraşütle , hatta 1-2 kaza da yaşanmış, paraşütçü dağda kalmış askeri helikopter bile gelmişti kurtarmaya. Hava sağlamsa vadinin yamaçları çok diktir, eğer biraz amatörseniz kaza kaçınılmaz sanırım ki, bu yüzden herkes vadiye değil Ölüdenize inmeyi tercih eder.

Yukarıdan dünyayı görmeyi çok istiyordum ama uçakla değil…Yamaç paraşütü bambaşka bir deneyim, bir kere havada oturuyorsunuz, tek korumanız bir kask, çok komik, sessiz sedasız süzülüyorsunuz havada yawaşça, üstelik korkudan ölseniz bile inmek için zman lazım, durdurun inicem diyemezsiniz

Bense oldum olsaı adrenaline meraklıyım, korkarım bi an ama sonra hayır diyemem asla.

ben ölüdenizin üstündeyken…

güzel bir gündü paraşüt için, Sefa Chi ile Lykya Worlde gittik ilk önce zodyakla, sezonsonu ya işler de hafif, Orada bir arkadaş var adrenalin sporları ile ilgilenen, o aldırdı bizi ve doğru bir minibüs ile yukarı babadağa çıkmaya başladık, yol dik ve uzun, tırmandıkça heyecanım artmaya başladı, yanımıza pantolon almıştık ki yukarılar serin olabilir diye, mantıklıymış 🙂

Tepede hazırlanırken

Tepeye vardık, kocaman tüm heybeti ile Babadağdayız, yükseklik : 1700 mt civarı, oldukça yüksek, insanoğlu olarak çaresiziz. Birer hoca aldı bizi, sıra ile dağdan koşarak atlanıyor paraşüt tepemizde, inanın bir dağın yamacından koşarak kendini boşluğa bırakmak feci fantastik ve gerçekdışı gibi ilk seferde, başardık, havadayız ve ben sanırım bi 15 sn. nefesim kesilerek sessiz kalmışım :)))

son hazırlıklar

yola çıkıyoruuuuuz…

Sefa Chi

Bakıyorum Sefaya çok mesut, bense azbiraz korktum ama inanılmaz da keyif alıyorum hep böyle olur bende, bir korkar bir mutlu olurum, adrenalin böyle işliyo bende. içim kıpır kıpır sevinçten

elimizde fotoğraf makineleri, bolbol tadına varıyoruz sessiz manzaranın. Sefalar bolbol atraksiyonel hareketlerde bulunsalar da ben istemiyorum döne döne pike yapmayı, yemiyor açıkçası, daha light laylaylom kafasındayım ben 🙂

BABADAĞ :

Tepe Adı : Babadağ
Yükseklik: 1965 Metre -1700 Metre
Fethiye’ye Uzaklık : 20 Km

Konum: Muğla ilinin Fethiye ilçe sınırlarında yeralan Babadağ deniz kıyısından 7 km içeridedir. Ölüdeniz kumsalının hemen arkasında yükselir ve tam güneye bakar. Kalkış pistine Ölüdeniz’den 45 dakikalık stabilize ancak düzgün sayılabilecek yolla ulaşılır.

Uçuş Mevsimi: Nisan – Ekim arası güvenli uçuşlar yapılmaktadır.

Bölge Özellikleri: Türkiye’de yamaç paraşütünün ilk yapıldığı yer olan Ölüdeniz dünyaca ün yapmıştır. Eşsiz doğası, güneşi ve denizi her sene binlerce yerli ve yabancı turisti büyüleyen bölge her çeşit outdoor aktivitesine uygun yapıdadır. Gelişmiş bir turistik merkez olan bölgede ulaşım, konaklama, yeme içme sorunu yaşanmamaktadır. Çevrede tekne turları ayrıca ilgi çekmektedir. Babadağ yaz kış trekking ve kampçılık alanı olarak tercih edilmektedir.

Leave a Reply

