Thailand’da Alışveriş

ggggg

Muhteşem Asya’ya gene geldik, buraya gerçi Dubai üzerinden geldik. Dubai güzel, daha önceki yıllarda da birkaç kez elektronik vs alışverişi yapma imkanımız olmuştu. Özellikle fotoğraf makinesi, kamera gibi aletler türkiyeden çok daha ucuza geliyordu o dönem. Yalnız bu sefer Dubai’de baktığım ve beğendiğim aletler çok pahalı geldi bana ayrıca tr fiyatına çok yakınlardı, şaşırdım. Çünkü burada taksitle de alabildiğimizden daha cazip sanki, bir de herşeyimiz var şükür, hani ihtiyaç olan bir şeylerimiz yok, elektronik tehlikeli bir şektör, telefonun daha yenisini alıp naapıcan ki, kullan işte dimi ama :))

Bangkok’a ilk geldiğimiz gün Khaosan Road’a düştüğümüzden, burası bana adeta cennet gibi gelmişti. Bir Hindistan aşığı oarak bana kısmen hint tadı yaşatmayı başarmıştı burası. Birkaç farkla : kadınlar rengarenk değil ve sokaklar kokmuyor…

Heryerde sokaklarca kıyafet, takı, hediyelik eşyalar, masklar, tütsüler, ganeshler, buddhalar, çocuk kıyafetleri, şalvarlar, elbiseler, bikiniler, çantalar ve daha neler neler. Ne ararsanız var bu sokaklarda.

IMG_20131224_124015 IMG_20131224_220155Özellikle Bangkok’ta cumartesi geceleri market oluyor, bir nevi bit pazarı. Belki herkes beğenmez ama bu kıyafetler tam da benim tarzım. Yıllar önce Hindistan seyahatlerimden herhalde 4 5 bavul kıyafet ve takı ile gelmiştik, bir kısmını satarak da tatilin parasını çıkartmıştık bile diyebilirim. Ama Hindistan aşırı ucuz, yani saçma ucuzdu, çok büyük bir ülke olduğundan bazı bölgeler toptancılar vs cennetti adeta. İpek elbiseler bile 5-6 tl idi, şalvarlar 3 lira 5 lira diye diye, hele hele değerli taş ve takılar, zümrüt ve safir de dahil olmak üzere çok ucuz idi, şimdi ne oldu bilmiyorum, türk lirasının euro karşısında iyice küçülmesi tabiki bu ülkelerd bizim paramızın da değersizleşmesine sebebiyet veriyor.

Untitled-1 copy

Taylanddan da aynı performansı bekledim ama yanılmışım. Evet kıyafetler güzel, ama kalitesini bilemiyorum. Fiyatlar fena değil ama mesela 200 bahttan aşağı pek birşey yok, 200 baht 13 tl falan. Türkiye’de de indirimde ya da pazarlardan vs bu fiyata kıyafet alınabiliyor. Ha ucuz mu, ucuz, sürekli avrupa amerika seyahatlerine takılıyorsanız, Asya tabiki ucuz, ama eskiden daha ucuzdu o ayrı.

MBK_Bangkok_1

İlk gittiğimiz günlerde kaldığımız otel elimize bir harita tutuşturmuştu, arkasında bir reklam vardı MBK shopping center. Amaaan dedim Taylanda gelmişim avmye mi gireceğim banane ki. Fakat bu avm acaip ucuz dediler, elektronik ve herşey varmış beğeneceğimiz. O zaman dönüşte gideriz belki dedik, Bangkok’tan nereye gideceğimiz ne kadar yol tepeceğimiz meçhul, yanımızda minicik bir sırt çantası var, fazlasını taşımak gezerken hamallık oluyor, otobüse bin, tekneye bin, tırman, yürü, yolda ne olacağı belli olmaz. Çok ağır çanta her zaman zorluk getirir. Bende 35 litre bir çanta var kısmen boş, eşimdeki daha da ufak. Bir de daha Bangkok’u görmüşüz, Tayland hakkında bilgimiz yok, güneyde belki de daha güzel şeyler bulabiliriz, daha ucuz olabilirlerdi vs. Nitekim öyle de oldu Krabi, Phi phi, koh phangan dolaylarından çok güzel şeyler aldım ucuzundan.Ama karşı da koyamadım, güneyde giyebileceğim beğendiğim birkaç parça aldım ben Bangkok’tan tabiki, kendimi tumam mümkün değil. Zaten bu kıyafetleri Bodrum’da rahatlıkla giyebilirim fakat 2-3 ay sonra. İstanbulda ise asla giyilemeyecek kıyafetler :)) Çantamda sırf bunun için boş yer vardı ayrıyetten, başıma geleceklere hazırlıklı idim.

Bangkok’tan neler aldım, elbiseler 200 baht genellikle. Anlamak için 150 baht 10 tl diyeyim. Takılar 100 baht, bir çok halhal ve bilezik aldım, bazı bazı çok basit takıları 30 bahta dek bulduğum da oldu. Bazı dükkanlar çok büyük, sıkı pazarlık payı var, mesela çanlatalara 600 baht diyor, 300e alabiliyorsunuz. Bazı dükkanlar ise zerre inmiyor. Hindistanda satıcıya vermiyorsan gidiyorum dersin, döner istediğin fiyata verir sana kesin, koluna bacağına falan da yapışması olası. Bu taylar öyle değil, gidiyorum diyorsun, go, go diyor yani satmıyor malını bazen küfür bile ediyor bence mıymıymıy arkadan, enteresan, demekki aç diiller 🙂 ama pazarlığın da bir raconu var elbette, sonuçta türküz pazarlığı biliriz.

1155892509

Dönüşte 2 gün daha Bangkok’taydık, o zaman işte meşhur MBKya gittik, hem yılbaşı dönemi hem indirim hem full sezon mudur yoksa hep mi böyle, beynim döndü, o nasıl kalabalık, kalabalıkların arasından geçiyoruz, diyorum ki bu insanları ömrüm boyu bir daha görmeyeceğim, hele şu an bir yangın ya da bomba falan olsa, bittik…Ne acaip…Her yer arap, çinli, japon, koreli…herkes esmer veya çekik fix. Çoluk çocuk gelmişler, ben bu insanları da anlamıyorum, taylanda 3 çocukla yılbaşında tatile gelmek, hem de avm avm gezip alışveriş yapmak. Türkiyede de var bolca, değişik bir tatil anlayışı tabiii.

Burada, marka dükkanların trden bir farkı yok, zaten marka kıyafetle alakam yok, buraya gelip de gidip herhalde trde olan markaları almayacağım. Dükkanlara girmedik, biz yerel şeylerin olduğu pazar gibi kısımlarda takıldık bir de üst katta elektronikler var, kore malı süper bir speaker falan aldık, onu da kan çekti, hintlinin birinden aldık, yarım yamalak hintçemize ve benim ganesh dövmenin hatırına, yarı fiyatına çok komik bir rakama güzel bir şey almış olduk :))) Om namah shivaya !

İşte telefon ıvır kıvır, pad, taklitler, aklınıza ne gelirse var. Hele telefon kılıf ve aksesuarları…Nasıl süslüler, Dubai ile yarışamaz tabi de, o ne süstür, araplara hintlilere ve asyalılara hitap ediyor tamamen. Taylar alışveriş delisi sanırım.

mbk2

Tişort ve şalvarlar burada daha ucuzdu, hem kıza hem kendimize hem de arkadaşlara bolbol hediyeler aldık. Bütün gün burada geçti desem yeridir, tam kaybolmalık bir yer.Yoruldum ve de sıkıldım ama artık alışverişten bıktım dediğimde eşim çok şaşırdı. Bunları Türkiye’ye nasıl mı götürdük ? Bir de en kocamanından bir bavul aldık, aşırı sıkıcı bir pazarlık ile tabiki.

Buraların, Bodrum avmleriyle alakası yok, bizim avmler boooomboş ve sıradan :))) Yiyecek standları burada da vardı, tatlı çıtır krep falan yedik elde. Bu elde yemek olayına bayılıyorum. Yemekler açıkta olmalı, her yerde olmalı ve yürürken yenmeli arkadaş. Büyük keyif. Ne o bizim bir ara ekmekleri bile poşetlemeye mi kalktılar, antihijyenikmiş, hijyenden ölecek türkiyem vah vah…

Bir de trafik…Bangkok korkunç trafikli bir şehir, MBKya giderken 1 saat falan kaldık yollarda, tabi çok da umrumdaydı, burada yaşamadığım için beni germiyor, hava sıcak, tatildeyim, delice alışveriş yapacağım, sinirimi bozamam. Zaten taylar trafikte çook sakin, duruyorlar öylece. Herkeste bir akıllı telefon, belediye sokak işçilerinde bile, çıkçık yazıyorlar bişiler. İstanbul trafiği gibi kitlendi mi tam kitleniyor. Bangkok’ta yaşanır mı demiştim ? Haha, yaşanır da şehir işte, trafiği tozu dumanı bol, kısa sürede delirtir adamı ben diyim, sıcak da bir yandan, düşündüm de şimdi.

20131217_231249

20131217_231316

Yani gelirseniz alışveriş yapınız, elektronik alınız, güzeldir Bangkok. Bunun dışında Koh Phangan da süper. Bir kere konsept farklı. Bu ada parti adası olarak geçiyor, biz de fullmoon partisine gittik zaten, her yerde fosforlu kıyafetler var, envai çeşit, üstelik pahalı da değil. Hani turistik, adadır, high sezondur yok. Bizim Bodrum’da herşey kazıktır ya yazın, öyle bir trip görmedik. Hint örtüleri pahalı, ayakkabılar fena değil, tasarım yabancı dükkanlar çoooook pahalı, ama bunun dışında tatlı yerel taylardan sıkı pazarlıkla çok güzel şeyler alabilirsiniz adalardan da. Burada sanatçıların işleri harika. Fosforlu boyalarla harika desenler, taylar cidden sanatçı. Tişort tasarımları da çok iyi.

IMG_20131209_121555

Krabi de aynen, güzel bir alışveriş lokasyonu. Oradan da bazı özel parçalar aldım. Tişortlerin bazıları hem çok ucuz hem de çok kaliteli çizimler var üstlerinde bence. Bayıldım, bu benim takıntı : fil, namı diğer Chang. Fil hastasıyım, Ganesh duymasın, en sevdiğim baş fil Ganesh tabiki.

20131222_165146

20131222_165151

Bir de Pattaya, sanırım rusların alışveriş cenneti. Cidden ucuz, ama pattaya dirty. Ne demek istediğimi ilerleyen zamanlarda yazacağım. Pattayadaki dükkanların çoğu fahişe elbisesi satıyor, valla…Kırmızı dar elbiseler, fetiş kıyafetler, iççamaşırları, danteller, suni deriler, aşırı topuklu parlak ayakkabılar…Zaten pattayada tüm kadınlar böyle giyiniyor, kim normal kim fahişe anlaşılmıyor 🙂

Sonra burada da bir avm keşvettik. Sadece harika yağlar aldım, özellikle lemongrass yağı peşindeydim çok iyi oldu. Kıza da çok ucuza bir iki parça almadan edemedim. İnsanın çocuğunun olması da dert 🙂 Ne görse almak istiyor bünye uzak diyarlarda. Bir de güzel turistik normal kıyafetlerin olduğu bir sokak bulduk, ohh, aşırı dar ve fazla sexi kıyafetler yok, bize göre normal şeyler var. Harika…Burada da biraz kendimi kaybedip, çok kısa elbiselerime bir yenisini daha eklemiş bulundum. Bu ülkede elbiseler aşırı kısa ya da tayların boyu kısa olduğundan bende çok kısa duruyor, bilemiyorum.

Bu sırada eşim ne yapıyor, samuray kılıçları, silahlar, kamalar, garip garip objelere kopuyor. Ara ara sex oyuncakları da var, zaten Pattaya bambaşka, olay sadece sex. İşte bunlar hep sex. Sabah akşam her yerde herkes…Garip bir havası var :))) Yapmayacak bile olsanız zorla teşvik ediyorlar, sevişmeyeni dövüyorlar. Bir gecede kaç kişi sevişiyor diye düşündüm her gün orada. Neyse onu Pattaya yazıma saklayayım :p Arka sokaklarda gay gogoları bile vardı, her yer gogolar.

20131226_124317

Kısacası Thailand alışveriş cenneti. Her keseye de hitap eder. Ama buraya gelip de bence bir GAP ya da marka satın almanın bir manası yok, çok başarılı taklitler var, meraklısına. Ama yerel tarz da çok başarılı.

Bu arada dönüş zamanı yiyecek de getirdik, Bangkok havaalanında x-ray yok. Bavul ve siz hiç bir kontrolden geçmeden uçağa biniyorsunuz, bilmiyordum ben bunu. Sıvı ve gıda kısıtlaması olabilir diye çok fazla gıda maddesi almadım, hoş burada da herşeyi buluyoruz ya. Jackfruit çok getirmek istedim, malesef o da aşırı büyük bir meyve, taşınmıyor.

20131224_124423

Hah bir de unutmuşum : Kozmetik. Kozmetikler ucuz ve güzel. Kremler, yağlar ballar, sabunlar…Hem doğal hem de beğendim. Özellikle coconut bolluğu olduğundan baya bir topladım. Kremler şampuanlar body scrub birtakım ayurvedik masaj yağları balmlar falan. Malum masaj önemli bizim hayatımızda, tayland da masaj cenneti, her türlü alet edevat krem falan gani gani.

.

Leave a Reply

