Thailand’da yolculuk ve maceralar

20131208_082139

Surat Thani, otobüsten sonra minivan bekleme yeri20131208_082142

Thailand’da yolculuk yapmanın farklı yolları var :

  • uçak
  • otobüs
  • tren
  • minivan
  • tekne

Şimdi uçak iyi bir seçenek ama bileti önceden almak lazım yoksa aşırı pahalı olduklarından kullanamıyorsunuz. Biz belki Bangkok’tan Chiang Mai’ye geçelim dedik, yol 12 saat ok. Ama oradan Phuket’e ineceğiz, yol 24 saat. Sayılı gün var o kadar zaman yolda kaybetmemek adına malesef kuzeye gidemedik, bir dahakine.

20131207_184039

Bunun dışında otobüs kullandık, trenden daha hızlı oldukları için. Otobüsler rahat. Uzun gece yolculuklarında koltuklar uzuyor ve yatabiliyorsunuz. Hindistan’daki gibi yataklı otobüs yok ama olsun, yollar gıcır gıcır ve sallantısız. Hele güneye inerken tek hat var, dümdüz yol gidiyor işte. Otobüsler galiba turistler ve yereller olmak üzere ayrı ayrı oluyor çünkü bizim otobüs full yabancı idi. Güneye gidecekler Surat Thani’ye gidiyor, oradan minivan ile diğer yerlere taşınıyorlar, sistem iyi, herkesin yakasına gideceği yeri yapıştırıyorlar hemen, man kaybolmayalım 🙂

20131217_113309

Otobüste janjanlı süsler, çiçekler, perdeler vardı. Bir de battaniye. Çok işimize yaradı, hava sıcak ama otobüsün kapanmayan ve hep çalışan bir kliması var, uyurken üşüyor insan.

20131220_204301

işte janjan

20131220_211640

Surat Thani, bizim muğla adeta. Saçma bir yer, bağlantı noktası. Phuket Bodrum ise, Krabi de Marmaris falan öyle diyeyim. Bu yerlere hep minivan ile gidiyorsunuz. Adlara gidecekseniz Joint ticket almanız gerekiyor, minivandan sonra da teknelere biniyorsunuz.

20131217_131018

20131217_133618bu da minivan en önde keyifli bir yolculuktan

Andaman tarafı yani phi phi civarı iyiydi, deniz dümdüzdü, ulaşımda sıkıntı olmadı, lakin Koh Samui ve Phangana gidişimiz muhteşemdi.

Bize ucuz joint ticket satmışlar. Bir firma var süper hızlı katamaranı olan ismi Lomprayah. Bunu bir yere not alın, adalara gidiyorsanız bu şirketi kullanın, özellikle hızlı olmasını isteyin, kişi başı 1000 baht civarı 2.5 saat yol. Ama değiyor.

20131217_153530

20131217_154531

Şöyle ki ; bizim Surat Thani – Koh Phangan seferimiz akşam saatindeydi, tam da fullmoon party günü, ay tepede, hava nasıl rüzgarlı, deniz çalkalanıyor adeta…Bir tekne, inanılmaz, nasıl binilecek, nasıl gidilecek muamma. Neyse el mecbur bindik. Tekne zaten freak show, çatlayanlar patlayanlar, şimdiden sarhoş olanlar…Herkes partiye gidiyor. Gözüme hamile bir kadın çarpıyor, karnı burnunda, bacağında da altı bezli bir bebe, tek başına, sırt çantası ile o tekneye bindi valla. Tabiki Rus 🙂 hastasıyım. Neyse tekne çıktı yola, tam gaz, hoplaya zıplaya…Açık denize bir çıktık dalgalar 3 metre…Tekne full dolu, motoru kapattı kaptan, delice sallanıyoruz öyle böyle değil. Bir kaptan eşi olarak beni tekne tutar, ilk 1 saat tamam iyiyim fakat sonradan bütün tekne kusmaya başlayınca, tutamadım kendimi, napalım, açık denizdeyiz, teknenin burnu bir kalkıyor, bir iniyor, insanlar çığlık çığlığa, al sana parti, en çılgınından, yersen.

20131217_160913

Görevliler kusmuk torbası ve peçete dağıtıyor sürekli, halimize gülüyorlar, yol bitmiyor, 2 saat demişlerdi 3 saat olacak, ufukta ada göründü, Koh Samui imiş. Teknenin Koh Phangana partiye giden çılgın gençlerinin yarısı burada indi, daha fazla dayanamadı, hani çok çılgındık, sabaha dek partileyecektik, nooldu :))) Neyse, survivor parti yapacaklarmış artık, korktu avrupalılar zaar. Biz türküz, zaten benim bey kaptan, hayatta bişi olmaz, ben de zavallım, kaderime boyun eğdim, bişi diil sallantıda alkol alamıyorum ona canım sıkkın, bir gün önce de zehirlenmişim, mide fesatı geçirmişim. Neyse bu vesile ile kilo veririm azıcık. Thai food nasıl semirdiysem kilo aldım tatilde azıcık.

20131217_155114

Bir ara teknenin burnu dalgadan iniyor, suya çarpıyor, tekne gıcırdıyor, içeri sular doluyor, o zaman işte korktum ciddi. Herkese can yelekleri giydirildi, dedim sçtık, gidiyoruz herhalde batıcaz burda, eşyalar meşyalar, birden aklıma kızım geldi. Yok, mal gibi partiye giderken, tayland gibi bir ülkede ölemem, yok dedim. Bu tekne batmaz, bu yol biter, ama bata çıka, ama kusa kusa…

Koh Smuiden çıkarken hava kararmış, ay doğmuş, teknenin yarısı inmiş, buradan 45 dakka daha yolumuz var. Bir baktım etraf ladyboy dolu, herhalde bu gece işe gidiyor bunlar da diyorum. Sonra gene ayılanlar bayılanlar kusanlar falan, öyle geçiyor işte yol ve cennet ada Koh Phangan’dayız, başlasın parti, ilerleyen günlerde yazacağım.

20131220_132857

20131220_172101

Koh Phangan’dan ise Chumpon’a geçtik, bu sefer akıllanmıştık fast and expensive Lomprayah ile uzadık, gene inanılmaz dalgalı bir yolculuktu ve ilk defa hayatımda tekne beni tutmadı dalgada, en arkada taktım kulaklıklarımı, uyudum valla, beşik gibi geldi. 2 saat sürmeden de vardık gideceğimiz yere, eşime dedim fazla sallanmadı galiba, oldun sen oldun diyor bana :))) oldum tabi, gene herkes kusmuş bense uyudum 🙂 süpperim

20131221_140507

Minvan’ler ise şahane, Pattaya, adaların iskeleleri, kısa mesafelerde hep bunlara bindik. Keza Bangkok gezilerinde. Cool bir hali var, klimalı, temiz, hızlı. Önden doluyor ve deponun dolması baya zaman alıyor garip bir şekilde.

20131203_095350

DCIM100GOPRO

Tuktuk ise Hindistan’dan alışık olduğumuz bir olay, en eğlenceli şehir içi ulaşı aracı, gerçi biz önceden tuktukla şehirlerarası yolculuk da yapmıştık :))) Ucuz, pazarlıkla daha da ucuz, havadar, maceralı ve eğlenceli.

Taxiler de gerçi ucuzdu bence ama tuktuk kadar eğlenceli değil.DCIM100GOPRO

Bir de Pattaya ve Koh Phanganda gördüğüm taxi minibusler var arkası açık, bagaja biniyor gibisiniz. Ama asıl olay adalarda motor kiralamak, daha özgür daha eğlenceli.

DCIM100GOPRO

Hangi araçta olursanız olun, yolda olmak güzel…

Leave a Reply

