Khao Sok National Park

map khao sok

Taylanda gitmeden ön araştırma yapmıştım, malum ülke harika, bir dolu yer vardı görülecek. Önceden planlı olmadığımız için ülke içinde uçak kullanmayacaktık, Chiang Mai mi yoksa güney mi diyorduk, kararsızdık, orada karar veririz diyorduk, lakin Bangkoktaki son günümüze dek bir karar veremedik hani. Sanki 3-5 aylık tatile çıkmışız gibi bir kafa vardı hala, eski alışkanlıklar, hemen de havaya girivermiştim.

DCIM100GOPRO

Bir sonraki sefere güzel taylandın kuzeyini ve kamboçyayı kapsayan bir gezi yapılacaktı illa ki. Neyse, bilet almak için gittiğimiz yerde bize, gideceğimiz yol üzerinde bir ulusal parktan bahsettiler, burası zaten gitmek istediğim bir yerdi. Demek yolumuzun üstünde idi. Harika, tamam oraya gidelim dedik, 2 gün yeterdi.

Burası muhteşem doğaya sahip, çok eski bir yağmur ormanı. Hiç yağmur ormanında bulunmadığım ve hep görmek istediğim için baya ilgimi çekti açıkçası. Aslında taylanda gelen turistlerin farklı profilleri var : Maceracı doğa tutkunları, tur satın alan yuppiler, phukete direk uçakla gelip resort tatili yapan zenginler, pattayada sex kovalayanlar, adalarda partileyenler ve backpackerlar…

Backpackerlar belli bölgelerde yoğunlaşır, az para ile en çok gezen onlardır genellikle, en güzelidir. Turcular, garanticidir, baştan parayı ödemişlerdir, istedikleri yere de gidemezler, biraz daral bir durum. Gerisini bilemiyorum.

Bize burayı önerdiler : http://www.treetopsriverhuts.com/

DCIM100GOPRO

Bangkoktan gece otobüs ile çıktık, gene göğsümüze nereye gideceğimizin stickerları yapışık, yol boyunca uyuduk, 1 kere yemek molası verdik. Mola yerleri oldukça iyiydi ben hamhum gene esnaf yemekleri yedim elbette, diğer turistler yemeklere mesafeli yaklaşıyordu, bense bulduğumu yiyordum.

Neyse uyuya uyuya yaklaşık 10 saatte Surat Thani’deydik. Burası merkez, aynı muğla gibi, yazmıştım önceden de. Buradan minivan ile gideceğiniz yere dağılıyorsunuz. Yanımızda çiftler, yalnız seyahat edenler, her yerde uyuyan bir amca, bir lezbiyen çift bir de gergin bir tay var. DCIM100GOPRO

Sabah sabah nerede olduğunu bilmediğim bir yerlerdeyiz, açız, yiyecek adam gibi birşey de yok. Bekle de bekle. Bu taylandda herşey iyi hoş da hintli ağırlığı var, shanti shanti. Otobüs ne zaman gelir ? Gelir gelir…Ne zaman ? hemen hemen…bekle de bekle, neyse, 2 saat orada takıldık, sonra bir tuktuk bizi aldı ve başka bir bekleme yerine bıraktı. Burada taylandda gördüğüm en pis tuvalete girmek zorunda kaldım, tayland çok temiz, cidden umumi mekanlar hep temizdi o ana dek.

20131208_113230

Neyse, gene bekliyoruz, sona kaldık, otobüs yok, gelen otobüsleri de anlamıyoruz ki herşey tayca yazıyor. Sonunda geldi bir tane local bus, herkes yerli, bayılırım bu işe, koyulduk yola.

20131208_123217

Khao Sok, 2 saat kadar uzakta. Deli gibi açız tabiki. Bir garda duruyoruz, içeri yemek satıcıları giriyor. Harika…Hemen kızarmış tavuk, pirinç ve salapao kapıyoruz. Salapao ile burada tanıştım, içi domuzlu puf puf bişi, ben ona puf diyorum. Bizim karaköy böreği gibi de tatlı, bayıldım. Tavuk da acı değil. Yiye yiye gidiyoruz. Yol şahane, şehirden uzaklaştıkça ve güneye indikçe nasıl yeşil, nasıl yeşil anlatamam. Her yer bolluk bereket, her yer coconutlar palmiyeler. Bol bol da begonvil gördüm.

Hava çok nemli ve sıcak. Aralık, kıştayız, 32 derece. Şansımıza yağmursuz 2 gün geçirdik, haliyle burası çok yağmur alıyor. Otobüs duruyor ve bize geldiğimizi söylüyor, hemen sağdan kıvrıla kıvrıla ağaçların ardından bir yol giriyor, bir de durak var, kalacağımız yerden bizi almaya gelecekler çünkü kısa da olsa yol var arada. Bizim mekan tam ormanın girişinde, nehrin kenarında. Arkası açık bir van ile alıyorlar bizi, nasıl sessiz, nasıl huzurlu…Çok beğendim daha ilk andan burayı.

Sonra konakladığımız yere geldik, pek temiz, güzel bir alan, yemyeşil, her yer acaip bitkiler dolu, ee yağmur ormanı tabi…Orkidler fışkırmış her yerden, garip böcekler, kuş sesleri, değişik çekirgeler, her şey var. Muhteşem doğa, merhaba 🙂

20131208_132012

bizim ev

Otobüs bileti ile odayı bir arada aldığımız için tam fiyatını bilmiyorum ama oldukça uygundu konaklama ücretleri, üstelik bu mekanın yemekleri de harikaydı ve pahalı da değildi. Yağmur ormanında bungalowda kalacak olmak değişik bir kafa, çünkü geceleri delice yılanlar oluyor ve böcekler…Tanımadığımız envai çeşit böcek olmalı elbette ki. Odada cibinlik var, süper, gerisi önemli değil, temiz, tv bile var ama kim tv izler ki…

20131208_132017

bizim evin önünden manzaralar

20131208_132039

20131208_132107

evden restorana gidiş

20131208_132346

20131208_132355

Burası ulusal parkın girişi, bizim mekan içerde kaldığı için giriş parası da ödememiş olduk

20131208_132405

20131208_132423

20131208_132432

Çalışanlar ilgili ve sıcak ama görevli gencin ingilizcesi çok çok kötü, neyse önemi yok, anlaştık bir şekil.

20131208_125309aşk yuvamız 🙂 bayılırım antin kuntin yerlere

20131208_125259balkonumuz, balkonumuzun önünde deeeev bir tik ağacımız ve nehir

20131208_125320

O kadar yorgunluğun üsüne ilaç gibi geldi doğrusu, tertemiz yataklar, sessiz bir ortam. Burada neler yapılırdı acaba. Yerleşip bir duş alıp restorana gidiyoruz, bir şeyler içip, ertesi gün için aktivitelere bakıyoruz, ne yok ki…

fil safarisi :  http://www.treetopsriverhuts.com/activities/elephant-trek-khaosok-thailand

kano : http://www.treetopsriverhuts.com/activities/canoeing-khaosok-thailand

trekking : http://www.treetopsriverhuts.com/activities/trekking-khaosok-thailand

20131208_153418

bunlar bizim seçtiklerimiz, alan çok geniş, bazen 7-8 km yürüyüşün ardından gece kamp yapanlar oluyormuş. Rehbersiz gece kalamazsınız, orman tehlikeli. Günlerce süren turlar var. Biz ilk gün sadece kısa yoldan ilk 2-3 rotayı yaptık. 20131208_153558

Hem yol yorgunu hem aşırı sıcak…Çok gidemedik, akşam güneş batarken dönmek zorundasınız. İlk gün rehber almamıştık. Yol güzeldi, yer yer dar ve tehlikeliydi de. Ayakkabı giydik bu sıcakta mecburen. Özellikle yılana dikkat etmeli.

20131208_154030

Yolda patika işaretlenmiş, bizden başka kimsecikler yok, insan olarak yani. Arada hışırtı çıtırtı falan duyduk bolbol, çok film izlediğimden iz sürmeye bile çalıştım. Bu ormanda kaybolmak istemezdim ama açıkçası.

20131208_154713

dikkat fil !

20131208_155448

birtakım değişik mantarlar

20131208_155721

Yağmur ormanı büyülü bir yer. Havası hissi çok farklı, zaman 1000 yıl öncesinde durmuş sanki, ağaçlar devv gibi. Bambular en çok hoşuma gitti, haliyle bambu ormanı hiç görmemiştim. 2-3 saatimiz burada geçiyor, hava kararacağı için dönüşe geçiyoruz.

Burada hayat sakin, güneş battı mı yemek yiyip yatmak lazım, ertesi gün trekking var, enerji toplamalıyız.

20131208_180055

akşamüstü civarda keşif

20131208_180219

20131208_180638

20131208_184040

tatlı elşi soslu domuz, inanılmaz lezzetliydi yemekler. Tıkabasa yedik cidden.

20131209_073314veee ertesi gün, 13 saat uyumuşum, şişmişim sabah, muhteşem güneşli bir gün, bu da prenses yatağım. çok mutlu bir gün.

DCIM100GOPRO

Kahvaltının ardından, rehberimiz Kai geliyor ve yarım günlük trekkingimiz de başlıyor. Yol dünkünden kolaydı, dümdüz, bol ağaçlı, uzun bir yol, sıksık insanlarla karşılaştık, fix mekanlara gittik, şelale, maymunlar, büyük ağaçlar vs…Ben tabii şelalede yüzdüm

kayalarda oturdum, düşündüm, anın tadını çıkarttım, rehberimiz de sigarasını tüttürdü o esnada. Tütünü muz kabuğuna sarıp içiyor, güzel kokuyordu.

kendimce aktiviteler bulup eğlendim, yorucu bir trekking değildi, öğlen yemeği için döndük, gene duş alıp dinlendik ve harika yemekler hazırlanmıştı bizim için :

20131209_122732

20131209_122913

klasik thai usulü yemek, muz yaprağında, keralada da böyleydi yemekler, sebzeli fried rice, çorba, kızarmış sebzeler ve sos. o kadar açtık ki hepsini yuttuk, öğleden sonra file binip kano yapacağız. Bu esnada bir biralık vaktim de var neyseki.

20131209_120015

20131209_121134

Chang birası süper, Chang, fil demek

Öğleden sonra gene arkası açık bir van bizi alıyor ve file bineceğimiz yere götürüyor, yanımızda 2 çocuklu bir italyan ailesi de var. File binmek harika ama tabi bu hayvanları burada ne şartlarda tutuyorlar bilmiyorum, hayvan hakları konusunu düşünmemiştim, gene de bu ulu ve güzel varlıkların turistik amaçla kullanılması çok hoşuma gitmedi. Binmiş olduk. Fil çok büyük, çok ağır hareket ediyor, daha önce deveye bindim ama fil çok farklı.

20131209_131947

20131209_132940

20131209_135812

Filler unutmaz. Kulakları kocaman, hortumu şiirsel. Üstünde gitmekse bir denge işi, çok kolay değil, tırmanışta ve yokuş inerken de hakkaten zor.

20131209_140604

20131209_141701

Gezinin sonunda bizi taşıyan yaşlı arkadaşımıza veda ediyoruz, çok güzelsin, şeker kamışı yediriyoruz ve ardından bakakalıyoruz. Bir daha asla karşılaşmayacağız sanıyorum bu hayata…

20131209_141738Chang

DCIM100GOPRO

Sonra hep beraber, italyanlarla beraber kanoya gidiyoruz, bu esnada 4 tane daha kişi katılıyor bize. Gene açık van’dayız, çok eğleniyorum :)))

İtalyanlar süper gürültücü, biz filin tepesinde fısıltı ile konuşurken, onlar çığlık çığlığa biniyorlardı. Ormanda yüksek insan sesi rahatsızlık verici.

Gelelim kanoya…Nasıl huzur buldum, o cam gibi sakin sularda, sessiz doğanın kollarında, yenilendim diyebilirim, çok sevdim. Huşu içinde uyuyakalacaktık öyle de mayıştık…DCIM100GOPRO

DCIM100GOPRO

Arada mola verip yüzdük ve sonra harika bir akşam yemeği için evimize geri döndük.

Eğer yolunuz buraya düşerse bu mekanı ve aktivitelerini tavsiye ederim. Thailandın hem deniz hem de doğal güzelliklerinden kesinlikle faydalanmak lazım, gelip de görmemek olmaz, muhakkak görülmeli bence.