KhaoSok’tan Krabi – Aonang Beach

Khaosok’tan Krabi yakın, minivan ile 3.5 saatte geçtik. Neden Krabi ?

20131210_111342yolluk çerezler : pirinç, bezelye, bakla cipsi

Tayland ile alakalı araştırma yaparken, görülecek çok yer olduğunu farkettik ve bir düzenleme yapmamız gerekiyordu. Her yere gitmemiz mümkün değildi 1 aylık sürede. Bu tip ülkeler için 2-3 ay ayırmak lazım. Andaman tarafını çok merak ediyordum çünkü Koh Phangan-Samui-Tao tarafından çok daha güzel deniyordu. Aslında bence Taylandın her yeri güzel.

20131215_183039Aonang’da günbatımı

20131215_183124

Krabi, karada, yani ada değil. Krabi etrafında yapılacak çok şey var, tüm adalara botla geçebiliyorsunuz, burası bir durak, bir geçiş yeri gibi. En çok merak ettiğim PhiPhi’ye de buradan gidilebiliyor. Bu sebepten tatilimizin deniz de içerecek döneminin bir kısmını buraya ayırdık. Hem dinlenecek hem gezecek hem de Andaman adalarını keşvedecektik. Bangkok ve civarında deniz yok, var da yok. O tarafta da adalar var ama güney hep daha çok övülüyor.

ao-nang-beach-map

Ao_Nang_Krabi_819217

İşte burası Aonang’ın botlarının kalktığı yer, adalara, Railay ve Tonsai’ye hep buradan gittik.Hep kartpostallarda görüp gitmek istediğim yerlerdeyim, her anın tadını çıkartıyorum. Tekne sesleri, dalga hışırtıları, coconut suları, çiçekler, deniz, güneş, kum. Kum burada harika, kadife gibi, bu tropik iklime ait bir özellik. Bir de ben denizin yanında dağ-kaya seviyorum. Bana vadiyi anımsatıyor, kayalar, ağaçlar, kum, mavi gök ve deniz benim hayatımın büyük kısmını oluşturuyor. Bu manzarada huzur buluyorum.

Thailand

Krabi, 9. enlemde. Oldukça sıcak ve nemli. İlk gittiğimiz gün hatta hava kapalı idi. Sıcak, bulutlu, 1-2 kez yağmur atıştırdı hatta. Krabi, bir nevi Bitez-ortakent arası bir yer. Ya da fethiye-marmaris gibi diyeyim. Merkezi şehir gibi. Biz Aonang’da kalacaktık. Aonang, Krabi’nin sahil kesimi, uzun bir kumsal var, yanda da Nopparattara denen başka bir kumsal var, devamında da park var. Krabi’de bir müslüman köyü var ve nüfusun bir kısmı müslüman.

Aonang ve civarında neler yapılabilir ?

20131212_113839

• Meet thai muslims yazıyordu kitapta -merak etmiyorum gerçi ben- 🙂 tanıştık, onlar da harika sokak yemekleri yapıyorlar, sanırım domuz satmıyorlar yalnız. Burada kalamar karides vs yedik. Bu sokak yemekleri çok başarılı. Keşke ülkemde de olsa hep yerim.

20131212_114122

Taylar budistler, budizm en eski dinlerden ve çok doğru öğretilere sahip, günümüze gelene dek yozlaşmamış, baskıcı olmayan, kadını da ezmeyen (bu beni ilgilendiren kısımlardan) bir din. Taylar bu kadar neşeli, güleç ve rahatken, böyle bir ülkede müslüman olmak kötü olmalı. Bu kadar sıcakta kapanmak zorundalar -sebebini bilmediğim bir durum bu- Hindistanda da o sıcakta çarşaflılar vardı. Nedense en pis mahalleler, en kazık satıcılar hep o mahallelerdendi.

20131210_153117kaldığımız yerin bahçesi

• Alışveriş, yeme, içme : Aonangın merkezi de aşırı turistik, her yer dükkan, cafe, restoran, masaj salonu vs aynı bizim sahil şeridindeki satış-yeme-içme olayları gibi. Bazı restoranlar pahalı, tayland için pahalı yani. Tay restoranlarında türkiyeye göre çok daha ucuza kaliteli yemek yenebiliyor çünkü. Deniz ürünü de bolca var. Her gün 3 öğün ayrı bir ziyafet oldu bize, güney yemekleri de muhteşemdi, o aromalar, soslar, baharatlar, etler…Alışveriş, pazarlıkla ucuz, bolbol alışveriş yaptım ben buradan. Bir de masaj…Harika masaj salonları var bir tanesine bayıldık, Kaohom ismi. Yağlı ballı sexi masajlar yaptırdık bolbol. Burada bana sürdükleri oje ayrıca 3 hafta boyunca bir gıdım eskimedi ve çıkmadı kumsallarda. Süpper.

20131210_211826

Bu benim favorilerimden, tay yemeklerinin curry kısmında hepsini tattım. Red curry veya green curry, ananas, coconut milk ve domuz, tavuk ya da karides pişiriliyor. Muhteşem bir aroma, evde de yapıyorum, içine muhakkak kokulu limonun yaprağından atılıyor ve çok fresh oluyor. Oldukça sulu gelen bu yemeğin yanında muhakkak pirinç de geliyor, yoksa zor yenir, restoranlarda ekmek yok. Benim favorim hep domuz ya da karides tabiki.

20131210_210650

• Çok sık akşam yemeği yediğimiz mekan : Hippie Bar. Akşam canlı müzik var, taylar canlı müzikte çok iyiler bence. Çalışan gençler de hippi :p güleç ve high her daim. Çok tatlılardı. Yemekler de baya iyiydi. Tatil boyunca european food bir tek burada hamburger yedim ve köftesi baya başarılı idi, domuz muydu bilmiyorum ama aşık oldum, kilo da aldım, yarasın.

20131210_154146

Nehir kenarında bungalowumuza yerleştiğimizde taylanddaki ilk ezanı duyduk. Şok 🙂 Neyseki ses uzaktan geliyordu. Bungalowlar derme çatma olsa da temizdi, her gün de temizlendi. Taylandda hiç bir konaklamamızda klimalı oda almadık, geceleri ısı bunaltmıyor, gündüz de hep dışarıda olunca, odayı yatma amaçlı kullanıyorduk, bu sebepten ucuz ve temiz yerleri tercih ettik.

• Hemen ertesi gün bir yan koydaki Railay Beach‘i keşvettik ve ben buraya aşık oldum. Bu tarafta harika kumsallar olduğunu elimdeki Thailand kitabında okumuştum. Railay ve Tonsai hakkında bilgileri bir sonraki yazıya saklıyorum.

20131210_174529

Burası Aonang merkez, görüldüğü gibi yollar, motor, araba, tuktuk, dükkan vs, çok turistik. Sahil boyu böyle.

20131210_174809

Tuktuklar baya değişik diğer bölgelere göre, motorun yanında gidiyorsunuz arkasında değil, eğlenceli 🙂

20131211_085548

• Motor kiralamak : Biz hemen günlüğü 12 tl’den motor kiraladık, bolbol civarı gezdik, akşamları çıkınca da iyi oluyor, istediğimiz yere, markete, tekneye, bara, restorana, etraftaki köy ve kumsallara bu şekilde gittik.

DCIM100GOPRO

Kask mı? o da ne :))) sıcak hava çok sıcak, tintin gittik. Trafik soldan akıyor ama benim hintli bey alışık bu duruma tabiki. Motorda video çekimine de bayılıyorum, gopro ile bol bol çekim yaptık.

20131211_201042

• Bucket :Taylandda kovadan içki. Burada da yapılacak en güzel aktivitelerden, al kovanı, iç iç iç, geleni geçeni izle, müziğe kapıl, eğlen. Hayat…Sık sık adalarda kovadan alkol alacaktık tatil boyunca.

20131213_103010

20131213_122947

20131213_123126

• Dalış-şnorkel : Phi phi dalış için harika bir yer, hızlı teknelerle gidip 1 günlük dalış turuna katıldık.

20131213_123645

• Ada turları : Buradan pek çok ada turu satın alabilirsiniz. Günlük, yarım günlük, 4 adalar, 7 adalar, 9 adalar, phi phi, sunset ve night boat olarak seçenekler sonsuz, fiyatlar ise kişi başı 40 ila 100 tl arası değişmekte. Bu adaların çoğunda yerleşim yok ufacıklar ama kumsalları muhteşem, şaka gibiler, bembeyaz kumlar, turkuaz sular…

20131216_114131

20131216_120909cennet burada değilse nerede ?

Açıkçası Krabi ve Aonang ilk etapta çok hoşuma gitmemişti çünkü ben tropik maceralar peşindeydim ama Andaman tarafında kaldığımız 7 gün boyunca çok şey yaptık, o arada bir kez de besin zehirlenmesi geçirdim, normal. Hindistanda daha kötüsü olmuştu birkaç kez. Hem de peynirli tosttan zehirlendim, kendimi ertesi gün partide bir kova mojito ile tedavi ettim. Yolda hastalanmak iyi bir şey değil, bünyeler sağlam ve o kadar sokak yemeğinden sonra peynirli tosttan zehirlenmek komikti tabi. Bu ülkede peynir yok pek, olan da markette hep ve turistlere yönelik. Taylar peynir yemiyor genelde.

Phi phi, railay, tonsai, deniz keyfi, dalış turu sonraki yazılarda…