Hindistan’ım 2014

1454555_10152880534974467_3978869593137704470_n

Neden Hindistan ?

Hindistan pis değil mi ?

Çocukla tek başına korkmuyor musun ?

Nasıl bir cesaret valla bravo…

Ne yiyorsunuz orada ?

Hastalanmıyor musunuz ?

Hintliler ingilizce biliyor mu ? Nasıl anlaşıyorsunuz ?

IMG_20141126_232129

Soru bulutu uzar gider, yola çıkmaya karar verdiğimden beri Türkiye’de çok fazla soru ile karşılaştım. Bazı arkadaşlarım çocukla tek başına gitme dedi, bazıları git, hayalin diye yüreklendirdi. Daha önce asyada bulunmuş olanlar rahat yaklaşıyor ama doğuda hiç bulunmamışlar temkinli idi. Bu büyük bir cesaret örneği değil ve hatta dünyanın yarısından çoğu için oldukça olağan bir durum aslında. Türkiye uzaktan bence nasıl bir ülke biliyor musunuz ? Gri, donuk, soğuk, nizami, klişe ve korkak. Evet korkak. Burada bugün şunu farkettim, esnaf lokantasında bile bira, viski, kanyak ne isterseniz alkol içebilirsiniz. Sigara da öyle, sokakta da alkolle dolaşabilirsiniz ve hatta dilediğinizi yapabilirsiniz. Trafik biraz karmaşık doğrudur, büyük şehirler çok fazla da kaotik, ama kaosun içindeki düzenin ülkesi Hindistan. Alkol almak filan bir kıstas mı, bence evet, çünkü en güzeli burada bizimki gibi baskın bir din yok, kültürleri ile dinleri içiçe ve kimse kimseyi yargılamıyor, yadırgamıyor. Toplumun içindeki saygı bence huzur açısından çok önemli. Hiç bir hindu diğerine inanç konusunda baskı yapmaz, kime ne, isteyen istediğini yapsın kafasındalar.

IMG_20141127_190648

Mumbai’de o trafik ve kalabalıkta, evden işyerine siperiş edilen milyonlarca sefer tasının kaybolmadığını ve doğru adrese her gün ulaştıklarını biliyor muydunuz ? Daha önce pek çok kez eşya postaladım türkiyeye, onlar da kaybolmadı, kaybolabilir ama güveniyorum ben karmaya, dileğin neyse odur şu hayatta, olur diyince oluyor gerçekten. Bu topraklar kutsal, farklı bir bilinç ve farklı bir enerjisi kesinlikle var. Ben burada daha huzurluyum ve her gelişimde bu his hep aynı idi, çok eski topraklar ve çok büyülü benim için, ölmeden önce kesin yapılması gerekenler bu topraklara ayak basmak olabilir benim için.

IMG_20141126_232448

Görece pis hindistan, ben pis demiyorum, rahat burası. Çok rahat, kimse kimseye karışmıyor, sokakta her türlü yemek var, kalıplar, sınırlar ve bir standardı yok. Belki 30 40 sene öncesinin türkiyesi de böyleydi. Sokakta açıkta satılan baharatlara bile laf ediliyor, açık alanda sigara yasağı konuşuluyor, insanlar toplu histeri krizi geçiriyor bence, türkler rahat olmayı, başkalasının işine burun sokmamayı ve sukuneti unutmuşlar. Sebepsiz sorunlar yaratarak hayatı dar ediyorsunuz kendinize. Burada bence insanlar bunu yapmıyor. Anı ve günü yaşıyoruz, önemli değil yarın veya dün. Herşey olacağına varıyor istesek de istemesek de. O sebepten bırak aksın işte zaman. Zaten geldiğimden beri bıraktım, kapılar ardı arkasına açılıyor. Bazen evren bize bir işaret veriyor ve biz bunu göremiyoruz, ama o kadar kolay ki aslında.

10806456_10152880534914467_4875365595712221144_n

Nizami, sıkıcı ve yasaklarla dolu ama temiz bir ülkede yaşamaktansa, rahat, sakin ama pis bir ülkeyi tercih ederim. Kaldı ki bulunduğum yer bence pis değil. Dedim ya rahat. Sokaklar toprak, ayaklarımız toprak, ne olmuş, çamaşır suyuyla çitilenmeyi, her gün kimyasal maddelere bulanmayı tercih etmiyorum.

IMG_20141127_185823

Yemekler güzel, çocukla ne yenir derseniz, cevabım herşey, tabiki acı olmayan herşey. Güney hindistan kolay, yemekler çok acı olmuyor, herkes ingilizce konuşuyor çat pat, anlaşılıyor, aynı dili kullanmak gerekmiyor anlaşmak için ayrıca. Pilav, noodle, meyveler, tost, omlet, dosa, tatlılar, meyve suları, meyve salataları, spring roll, et ve tavuk, deniz ürünleri ve balıklar şahane. Yoğurt derseniz, var, tatlı ayran da var, çok seviyor çocuklar. Tatlı, ballı, muzlu, hindistan cevizli, ananaslı, papayalı lassiler -tatlı ayran- ve ben burada bulamadım ama güllü lassi kuzeyde favorilerim.

Goa gibi bir yerde mideyi hiç bozmadım ama olabilir, ilaç almıştık yanımıza, sudan buzdan vs olabilir tabi vakalar, olmayadabilir. Ben alışkınım sokakta da yerim restoranda trende veya otobüste de, her ülkede de yemişliğim vardır, özellikle sokak yemeği yerim esnaf lokantalarına girerim hatta, thai yemekleri şu an benim 1 numaram, hint yemeklerine çok bayılmasam da severim. Çocuklar da çabuk alışıyorlar, bizim kız uyumludur, ama alışması 3 4 gün aldı, benim de aldı, yol yorgunu birkaç gün yemek yemek istemedi canım, iklime alışmak da zaman alıyor illa ki bunlar normal. Sonradan bir iştahımız açıldı, günde bilmemkaç tane meyve, omletler, sebzeler, meyvesuları, lassiler, tatlılar, tuzlular, et balık tavuk…Sıcak ama yiyoruz yani. Bu sebepten hindistan yemek için de korkulacak bir ülke değil.

Bu ülkeler cesaret istremiyor inanın, misal biz kızmıyor muyuz amerikalılar türkiyenin nerede olduğunu bile bilmiyor, bizi hala fesli filan sanıyorlarmış ya, o zaman türkler de diğer ülkelere kendi çok matah bir yermiş gibi ukalalık yapmasın. Bir doğu küçümseme, batıya ağzı kulaklarında özenme halleri. Biri çıkar halloween nasıl kutluyolar amerikan özentisi der, noelde çam ağacı kurar, ikiyüzlü olmuşuz haberimiz yok, bari farkına varılsın da ona göre hareket edilsin değil mi..

Yani hindular öküze tapıyor diye aşağılanacak insanlar değiller, geri kalmışlar ama bence bu güzel bir şey, kapitalizmin esiri olmamışlar en azından, bazıları çok fakir belki kayıp ama suçlu onlar değil, o çok övülen batıdır. Portekiz taa nerede, ne işin var hindistanda, buralara göz dikmişler vakti zamanında…Gelip, işgal edip, sömürmüşler, geri kalmaya zorlamışlar sanki, ama iyiler hintliler, hint ürünü çok, öyle özel hedeler yok, satmamışlar memleketi. Sonra ucuz da, halkına herşey ucuz, alım gücü gerçi düşük ama, gene de benzinin 1 doların altında olması bile bir şey. Meyve, sebze, yerel yemekler…Bira bakkalda 1 tl, bacardi vreezer 2 tl gibi, onca alkol filan alıp da 10 tl verip çıkmak süper, ben bodrumda 2 biraya 10 tl veriyorum o da bakkaldan standart biraya, farklı bir marka içmeye kalkınca neler oluyor biliyoruz, benzin almış yürümüş.

Tabi Goa çoook turistik gene de sahilde bira içmenin bedeli 2 3 tl civarı, bodrumla kıyas yapamayacağım 🙂

Asya güzel, thailand çok güvenli kadınlar için ve çocuklu aileler için, temiz ve yemekleri muhteşem. Hindistan daha farklı, çok fena kalabalık ve büyük bir ülke, ama gene de güvensiz diyemem. Bu ülkeye 3 kere geldim, ne köylerine ne derinliklerine , şehirlerine kuzeyine, güneyine girdim çıktım, neyseki başıma bir şey gelmedi, geledebilir, her an herşey olabilir hayatta. Ama ben burada İstanbul’da olduğumdan daha rahatım.

İnsanlar gergin değil, enerji relax ve rahat. Herşeeey olur, hallederiiiiz…Sokakta kavga edene rastlamadım, oluyordur illa ki, ama istanbulda her sene asya uçuşum için 3 4 gün bulunuyorum, o dönemde ruhum daralıyor, içim kararıyor, gerginlikten öğ geliyor, hadi bodrum daha iyi de gene o tertipli saçma -mış gibi hali mevcut, anlatabiliyor muyum bilmiyorum tabi.

Bana GİT geldi, içimde GİTmek zaten hep vardı, böyle nefes almam daha kolay, içim neşe dolu, enerji topladım, 1,5 ay kadar kalacağız kızımla.

Çocukla yalnız seyahat nasılmış, nelere dikkat etmek gerekiyor, nasıl daha kolay hale geliyor bir sonraki yazımda, sevgiler..

devam edecek…

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s