Veee yeniden Thailand…

Alışkanlık oldu bi tayland bi hindistan bi tayland bi hindistan 🙂

IMG_20150409_085305

Şaka bir yana dünyanın en sevdiğim ülkelerinden tayland, güzel ve güleç insanların ülkesi, muhteşem havası ve yemekleri ile beni kendine aşık eden, hemen sevdiren ülke, aynı zamanda çok da cool, hindistan gibi değil ama 10 numara ülkedir benden söylemesi :)))

Bu seferki tayland maceram ne çocukla ne eşimle, tamamen yalnız. Hayatımda ilk kez yapayalnız bir uzun yola çıktım, tabiki türkiye içinde pek çok kez yalnız seyahat ettim ama uzun yola, özellikle asyay giden 1. çocuklulara 2. yalnız gezginlere acaip özenmişimdir hep.

Velhasıl 1. şıkkı kasım aralık aylarında çocuğumla yaptığım Hindistan maceramla gerçekleştirmiş bulunuyorum, 2. şıkkın da zamanı şimdiymiş, nisan ayında. Hem gezmek, hem iş güç, hem de yalnız kalmak, kafa dinlemek babında bana çok iyi gelen bu 10 günlük gezinin detaylarını yazmaya anca yeni vakit bulup da başlıyorum.

İlk olarak yalnız uzun yol yapmanın ne kadar acaip bir şey olduğunu belirtmek istiyorum. Eminim aranızda yalnız gezginler vardır, bu ara takip ettiğim şahane blog ve bloggerlar yalnız seyahatin ne kadar muhteşem olduğunu anlatıyorlar. Bu bir özgürlük cidden, lakin benim gibi anne iseniz işiniz farklı. Kaldı ki bir anne olarak oldukça rahatımdır, kızımı bırakıp tatile gitmişliğim çok, gerek eşimle gerekse yalnız, ama taa dünyanın bambaşka bir noktasına onu bırakıp gitmek garip bir boşluğa sebep olmadı değil içimde.

Eğer hayatta yalnızsanız, ardınızda bıraktığınız hiç kimseniz yok ise, yalnız gezmek sanırım dünyanın en güzel şeyi, ben olsa geri bile dönmem. Metaları kastetmiyorum bakın, evmiş, işmiş, arabaymış. Zaten bu ara en popüler olan söylem de, 15 yıllık kariyerini bıraktı ve minik bir çanta alıp dünyayı gezmeye başladı…Aferin de onu dedem de yapar zaten. Neymiş yöneticiymiş, kariyer sahibiymiş…15 sene nasıl dayandın kardeşim helal olsun, alırsın evini barkını tazminatını, hop kiraya ver o evi sat arabayı istersen, al tazminatı uza 5 yıl gez tabi, olmayacak iş değil. Bizim gibi en baştan sistemden çıkan o plaza, şehir, ev, trafil hayatını reddeden için gezmek bir lüx ülkemde, ama fırsatları yaratmak da bir iş. Ne yapalım, içimdeki bu arzuyu bastıracağıma önümü açarım dedim ben de.

Kaldı ki çok çok ucuza dünyayı gezen arkadaşlar var, lakin o mertebeye bir bayan olarak henüz erişemedim. Bungalowda çadırda pansiyonda kalırım, tercihim asla otel olmaz, sokak yemeği ayıla bayıla yerim, pazarlığımı yaparım, tabiri caizse 3ün 5in hesabını yapmaya çalışırım, korkmam, çekinmem, kızımı da götürürüm hatta çocukla da zor bulmuyorum. Ama sokakta, koltukta veya bankta, çok kalabalık odalı hostellerde henüz kalamıyorum. Konaklama fiyatını çok düşürüyorum ama 0layamıyorum :))) belki o da olur.

Thailand nasıl bir ülke ? Geçen sene yazmıştım..Bu sene Hindistan maceramdan sonra gidince ister istemez gene kıyaslamaya başladım. Ben açıkçası şunu diyorum, Thailand çok cool ama hindistan the best…Best of best hem de. Thai yemekleri muhteşem ona lafım yok, budizm de kusursuza yakın bir yaşam biçimi. Lakin taylar kapitalizmin pençesine düşeli ve pişkinleşeli çok olmuş.

Toprakları muhteşem, bereketli, sıcak, yağışlı, tropik. Gıdaları 10 numara, jumbo karidesler kişnişler mangolar papayalar havada uçuyor, lain bir soğuk bir yapaylık var bu ülkede beni düşündüren. Taylar genellikle acaip bir aksanla ingilizce konuşuyor ve çok azı düzgün ingilizceye sahip. Taxiciler bile dediklerinizi anlamak veya harita okumak konusunda oldukça başarısız. Bu ciddi bir iletişim problemi benim için. Lakin budizmin neşesi, tropik iklimin sıcaklığı için bile herşeye değer ve herşeye rağmen tayland güzel.

IMG_20150410_012420

Uçağımı ucuz olsun diye GULF AIRden aldım, aslında genel olarak memnun kaldım, ilk uçak istanbul-bahreyn idi, oradan kısa bir aktarma ile bangkoka bağlanacaktık. Kalkan uçak ufaktı, trde hava soğuktu ve oldukça sallantılı geçti. Yanımda bir türk arkadaş oturuyordu, pattayaya gidiyormuş, malum kız ve gece hayatı durumları, ama ne harika, türkiye pahalı, eğlence de yok dedi, doğru, iyi yapıyor, oh gezsin eğlensin. Yanında bal pekmez sucuk peynir de götürüyormuş 🙂 sanırım tay yemeklerine alışamayanlardan, onun yanında bir hintli var, gemide çalışıyormuş 2 senedir evine ilk kez gidiyormuş, uçuşu bombay’a, ah diyorum ben de hindistana gideydim hem daha yakın hem özledim bile 2 ay olsa da geleli…IMG_20150410_013841

asıl süpriz uçağın kuwait’e inmesi oldu, bu uçuşta tek aktarma görünüyor lakin yolcu alıp indirmek için uçak burada 1 saat duruyor, biz inmiyoruz, bu da yolu uzatıyor lakin…Neyse, ufukta Bahreyn…ilk kez geliyorum, ufak bir havaalanı var, dönüşte 8 saatimi bu alanda geçireceğim, o konuya sonra girerim, diğer uçağa koşarak yetişiyoruz, harika bir uçak, kocaman, cam kenarı sırasında 2 şerli koltuklar var mis gibi, geniş, ekran güzel, tertemiz.

Yolu seviyorum

Yanıma genç bir bahreynli oturuyor. Taylanda 13. gidişi, belli ki o da thai kızlarının büyüsüne kapılmış çoktan. Ülkelerini soruyorum, mutlularmış, ucuzmuş, petrol varmış, avm varmış, bar da varmış ama onlar içki içmezmiş, bakıyorum camdan, nesi güzel ya çöl işte, dağ tepe bayır orman yeşillik yok, varsa yoksa kum rengi, toz rengi. Arapların petrolü bitti mi bitecekler, haberleri yok…pek bayılmıyorum açıkçası.

IMG_20150410_020708

Uçakta yemekler de güzel, servis iyi, filmler de iyi. Et yemekleri ağırlıklı tavuk veya balık ya da dana eti gibi, ben sebzeli lazanyayı tercih ederim istemiyorum yolda et met yemek.  Sonuçta bol uykulu, film izkemeli, muhabbetli, yemekli 6.5 saatte bangkoktayız bir akşam, havaalanı hıncahınç dolu, hava ılıman, insanlar neşeli, görevlilerin üstünde rengarenk çiçek desenli gömlekler, pasaportu bavuldu derken hoop dışardayım.

O da ne

hava nasıl sıcak ve nemli, bir anda nefes almakta zorlanıyorum, hemen oturup ayakkabılarımı çıkartarak terliklerime kavuşuyoru :))) Bundan sonra asıl macera başlıyor, uçakta tanıştığım tek türkle de vedalaşıp 10 gün sürecek yapayalnız macerama, evimden ve kızımdan çooook uzakarda bir yerlerde başlıyorum. taxiye atıyorum kendimi, sawadikaaaa….i live thailand, thaifood, pad thai ve mai pen rai den öteye geçemeyen taycamla eğlenceli ve bol muhabbetli bir yolculuktan sonra özlediğim yerdeyim : Khaosan Road…

devam edecek…IMG_20150410_014752

Leave a Reply

