Songkran 2015 – Bangkok – Thai new year

Şu hayatta yapılması gerekenler listem vardır, bu listede üst sıralara çıkmış olan bir dileği daha gerçekleştirmenin haklı gururunu yaşıyorum son dönemde. Nedir bunlar, bir kere interrail ile başladı benim hayallerim, yok yamaç paraşütüydü, dağdı, tırmanmaydı, 30 olmadan çocuk yapmaktı, suda doğurmaktı, istanbuldan taşınmaktı, çadırdı, kamptı, uzak yollara gitmekti, farklı yaşamlar deneyimlemek, kültürler tanımaktı…

20150412_143633

Bu liste böyle uzar gider, Holi ve Songkran en çok görmek istediğim asya festivalleriydi. Holi seneye umarım, songkran da hiç hesapta yokken denk geldi. Açıkçası taylanda bu sefer yalnız ve iş için gittiğimden, belli bir tarihim vardı, neydi bu tarih, kızımın doğumgünü olan 29 nisanla benim doğumgünüm olan 29 mart arası olmalı idi. para birleştir, ucuz bilet bul derken, 9-19 nisan arası bangkokta olmaya karar verdim ve öğrendim ki 13-15 nisan songkran, önce çok sevindim, sonra da endişelendim, bilmiyorum hiç, işlerim var halletmem gereken, çılgın tatilci değilim ki bir yandan…Dükkanlar 3 gün kapalı olacak, ne ile karşılaşacağımı bilmiyorum, su savaşı iyi hoş da nasıl olacak ki, deli sorular kafamda, ama göreceğim orası kesin, bu fırsatı kaçıramam.

IMG_20150419_160343yorulunca ıslak bir bira molası

Khaosan road’da konakladım, booking.com dan rezervasyon yaptırdım bu sefer, hindistana elimi kolumu sallaya sallaya giderim ama tayland daha nizami, daha da az güvenli geliyor bana nedense. Belki hint kültürüne aşina olmamdan ve tayları asla çözememeden kaynaklıdır. Yalnız olmak da garipmiş, yanımda kızım bile olsa daha bi güzel nebileyim, yalnız gezginler alınmasın ama yanında bir can olması başka bir şey, belki çocuğunuz sevgiliniz yok ama, hayatta sevdiklerimle birlikte olmak bana daha çok keyif veriyor, kaldı ki yalnızlığı pek severim ve bir anne için yalnız uzak seyahat bulunmaz nimettir. İddia ediyorum çok az türk kadını bunu yapar ayrıca :)))

IMG_20150419_155937 IMG_20150422_142733

Peki neymiş bu songkran ?

Buradan Kemal Kaya’nın anlatımına ulaşabilirsiniz.  : http://yoldaolmak.com/songkran-festival-photos.html

Thai yeni yılı olarak dünyanın en büyük ve uzun su festivaliymiş, bana sorarsanız taylar manyak, hem neşeliler hem de deliler. Tuktuğa her binişim olaylı hep çok neşeli bi acaip geçti günlerim. Sonkran pazartesi çarşamba arasında olacaktı, pazardan başladılar su savaşlarına. Bu ne demek ? Bir türk için anlatılmayacak yaşanacak büyük bir deneyim.Bu ülkede kendimi su savaşında düşünemiyorum, rahatsız olurum, erkekler musallat olur, kavga çıkar, kan çıkar, bilmemne…Bizim toplumda erkekler bi acaip genelde, kadınlar da pek pısmış, ay üstüm başım ıslanır, içim görünür saçım bozulur gibi triplenebilirler.

IMG_20150413_233557

Taylar öyle değil, bu ülkede kadın olmak rahat, istediğini giy gez dolaş, içime sutyen takmadan istediğim gibi kısa elbiselerle rahatça dolaşıyorum dönüp bakan bir hanzo tay da görmedim cidden, kim kime dum duma, böyle bir kültürleri yok, ha diyeceksiniz ki o zaman neden sex turizmi gelişmiş, e gelişmiş, arz talep, hem kontrollü ve güvence ile yapıyorlarsa sakınca görmüyorum açıkçası o da bir iş, kadınım diye buna karşı olduğum sanılmasın :))) gece hayatını seviyorum, thai gece hayatını da erkekler kadar keyifli buluyorum, kadınlar da eğlenir aynı şekilde…unutmayın.

Khaosan Road, bizim istiklal gibi, tabiki çok daha özgür rahat ve neşeli. Elinde kova alkol ile veya bira ile dolaş hiç bir şey olmaz, burada kovalar meşhur, evet evet kova 🙂 bir kova kokteyl içmeyeni dövüyorlar, elinde bu kovayla gezmek moda. Çok da güzel, bizim ülkede elinde alkolle gez bakalım ne geliyor başına hem de kadın olarak hem de mini elbiseyle, güldürmeyin beni…

IMG_20150412_174226songkran görmeyen partiledim demesin konulu kopuk çok eğlenceli bir günden 🙂IMG_20150413_182028

Salına salına dolaşıyorum 12 nisan pazar günü, her yerde hummalı bir çalışma, polis barikatları var yani metallerle yolla kaldırımı ayırmışlar, her işletme kovalarını tabancalarını kapı önüne hazırlamış, polis dediysem, ilerleyen günlerde bu polisleri suratsız ama birbirlerine su sıkıp eğlenirken de göreceğiz…Burada insanlar toplandı, eğlendi, sokakta içti, sevişti, öpüştü diye polis tarafından tartaklanmaz. O sebepten içim rahat. Lakin kutlamaların merkezlerinden birindeyim, sonradan anlıyorum ki deli işiymiş yaptığım, tam otelimin önüne dev sahne kuruldu, 3 gün müzik susmadı, kalabalık dinmedi. Kalabalık diyorum, abartmıyorum insan seli, etten duvar, hava 40 derece, sokaklar hıncahınç insan dolu, nefes almak bile sor, nemli ve ıslak sürekli dans ve parti havası. Otele giderken ilk akşam çok zorlandım ve akabinde dışarı çıkamadım. Çıkamama sebebim 5 dakkalık mesafeyi muhtemelen 2 saatte gitmek zorunda kalacak olmam, akabinde geri dönemeyeceğimi düşünmem. Eh yalnız olmak burada etkili oldu, otelde kalakaldım, bu kadarını beklemiyordum açıkçası.

O kötü müzikle dans eden tayları geçtim, sürekli üstüne başına su sıkılması başta harika, hava da süper sıcak, ama 4.gün kabak tadı vermeye başladı, sürekli plastik çantamda telefon ve param, işlerimi halledememek, cok yerin kapalı olması vs vs. Belki de taylandın güneyinde olsam muhteşem olurdu, hoş gene de bu deneyim benim için hiçbirşeye değişilmeyecek bir anı oldu. Kaç kişi bunları yaşayabiliyor ki, fırsatları değerlendirmek ve zevk almak lazım.

IMG_20150413_222857

songkranda tapınaklar harika, bir bahar havası, kutsandık biz de :p hehe

kovalarca su, içleri buz kalıpları ile dolu düşünün, her yerde sutabancası satılıyor, kendime aldım çok sevimli bişey, kızıma getirdim o da bayıldı.Holi var aklımda artık, songran check atıldı. Gene olsa gene o tarihte giderim bazen zorlandım ama çok keyif aldım ve tek başıma acaip bir deneyim yaşadım, Sokgkran khaosan road ve silom roadda coşkuyla kutlanırmış, siloma girmenizi tavsiye etmem, hep lokaller yani thailer var zaten ve ezilenler filan oabiliyor, alkol sebebiyle trafik kazaları da artıyor, dikkatli olmakta yarar var.

Bunun dışında tavsiyem tam khaosanda değil arka paralelerinde kalmanız, tabiki su geçirmez çanta su tabancası ve gözlük almanız sonra da kendinizi akışa bırakmanız, siz kendinizi an a teslim ettiğinzde asya muhteşem oluyor, endişelenirseniz canınız sıkılabilir, ben bunu hindistanda öğrendim ve thailand ile hindistanı bir yazımda karşılaştıracağım, kıyas kabul etmez de gene de bazı noktalardan ele alabilecek kadar tanıyorum. Thailand temiz ve güzel, korkulacak bir şey yok, eğer songkran için gidecekseniz gidin, en az 1 kere bu macerayı yaşayın, yanımda sevgilim ve kızım olsa muhteşem olabilirdi, ilerde kızımı getireceğim o ayrı 🙂

Çok gezen mi çok okuyan mı ?

Advertisements

2 thoughts on “Songkran 2015 – Bangkok – Thai new year

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s