Wat Pho – Bangkok Thailand

IMG_20150417_165312

Geçen sene 1 bu sene 2 kez gittiğim Bangkoktaki bu tapınak çok huzur veriyor bana. Yatan buddhanın da içinde bulunduğu bu tapınak komplexi, halen Tayland kralının yaşamakta olduğu Grand Palace‘a çok yakındır. [Tam ismi Wat Phra Chettuphon Wimon Mangkhlaram Ratchaworamahawihan dir. Tapınak ayrıca geleneksel Thai Masajı‘nında doğduğu yer olarak da bilinmektedir. Buraya gelip de thai masajı yaptırmadan dönmeyin 🙂

IMG_20150413_194406

http://www.watpho.com/intro.php

Ben kaldığım khaosan road bölgesinden tuktuk ile gittim. Dönüşte yürüyerek de dönmüşlüğümüz var, Thailanda ilk gidişim aralık ayında idi, bu 2. seferim nisanda oldu, daha da sıksık gidecek gibiyim. Nisan ayı en sıcak ve nemli aymış, tanıştığım herkes aynı şeyi söyledi, aşırı sıcaktı evet. Yürümek için öğlen saatleri rahatsız edici hatta. Tapınağın içi serince, büyük ağaçların olduğu avlu huzur vermekte. Sonkranın ilk günü yaptığım ziyarette de hayran kaldım, rahipler, kutsal seramoniler, adaklar, halk, bu coşkuyu yerinde gördüğüm için çok şanslıyım. Sonra bir kez daha gittim, özellikle fotoğraf çekmek için. Fotoğraf her zaman benim için bir tutku olmuştur.

IMG_20150417_165243 IMG_20150417_165426

Yatan Buddha,

Anıt 15 metre yüksekliğinde 43 metre uzunluğundadır. Sağ kolu üzerine uzanmış, iki kutu şeklinde yastığa dayanmış durumdadır ve cam kristallerle süslüdür.3 metre yüksekliğinde ve 4.5 metre enindeki ayaklarının altında sedef kakma ile yapılmış 108 uğurlu sembol bulunmaktadır. Anıtın üzerinde Tayland’ı temsil eden 7 katmanlı şemsiye bulunmaktadır.Koridorda bulunan 108 adet bronz kase Buda’nın 108 hayırlı durmunu simgeler. Ziyaretçiler bu kaselere para atarak kendilerine şans ve iyilikler getireceğine inanırlar.[4] Yatan Buda bir hac merkezi olmasa da şehirdeki en popüler anıttır

.IMG_20150417_193014

Çok komik, tapınakta herkes elinde selfie çobuğu ve gopro ile gezmekte, buddha öyle heybetli ve büyük ki hem insan kendini acaip hissediyor hem de kadrajlara sığdıramıyor, iyi ki gopro var, asya zaten selfie çubuğu çılgınlığı yaşamakta. Daha bu moda trye gelmedi yani.

Tapınaklara girerken bayanların özenli giyinmesi bekleniyor, bu ne demek omuzlar ve bacaklar kapalı olsun, sanırım her dinde var bu. Eğer omuzlarınız benimki gibi açıkta ise, yeşil bir kıyafet veriyorlar giyerken, çıkarken geri alıyorlar. Makul, doğrudur, saygıdır.

Wat pho giriş bileti 100 baht yaklaşık 8 tl. Bedava su var içerde. Ben sonkranın ilk günü gittiğimde, içeride envai çeşit yemek vardı kendimi kaybettim, bayılıyorum tayların sokak yemeği kültürüne, ne ararsanız var, tatmadan geçenlere hayret ediyorum. Alışveriş de yapabildim harika kumaşlar buldum thai ipeğinden. Her zaman böyle curcuna olmuyor, umarım ilerde kızımı getireceğim buralara.

IMG_20150417_192939 IMG_20150417_164916

Çok turistik ve bilinen bir yer Wat Pho, Bangkoka yolunuz düşerse size sunulan listede üst sıralarda, e gidip görün tabi güzel, bana hindu tapınakları da budist tapınakları da huzur veriyor her zaman.

Leave a Reply

